Aktualności

Rejestracja znaku towarowego a prawa twórcy logo

Autor: Joanna Rafalska, rzecznik patentowy

Znak towarowy przekazuje konsumentom informacje o źródle pochodzenia towaru/usługi, jest swego rodzaju łącznikiem pomiędzy odbiorcą a firmą wprowadzającą dane towary i usługi na rynek, wskazuje producenta tych towarów i usług. Rejestracja znaku w Urzędzie Patentowym RP pozwala przedsiębiorcom chronić swoje prawa, a charakterystyczny znak ? przy takim oznaczeniu jest sygnałem dla odbiorców, iż znak został zastrzeżony, a producent nabywanych towarów lub usług ma do niego prawo. Czy jednak widząc znak towarowy zastanawiamy się kto tak naprawdę posiada prawo wyłączne jego używania?

W branży spożywczej często spotykamy oznaczenia słowne. Jednak to oznaczenia słowno-graficzne, umieszczone na etykiecie produktu spożywczego najbardziej przykuwają uwagę odbiorców. Stąd obok znaków słownych bardzo często rejestrowane są znaki z charakterystyczną grafiką. Takie oznaczenia w postaci logo są najczęściej zamawiane w agencjach reklamowych lub u grafików, którzy je tworzą

(…)

Zachęcamy do przeczytania całego artykułu w magazynie online agroindustry.pl


Za nami Polski Kongres Napojowy!

Cieszymy się, że w Lublinie udało nam się spotkać z przedsiębiorcami zainteresowanymi ochroną swojej własności Czytaj dalej

Zmiany w opłatach w sprawie unijnych wzorów przemysłowych

Joanna Piłka, rzecznik patentowy, przyjrzała się zmianom, które weszły w życie 1 maja 2025 roku, Czytaj dalej

Patpol IP Runners wzięli udział w tegorocznym warszawskim Biegu Firmowym!

Z dumą i radością informujemy, że drużyna Patpol IP Runners, czyli najszybsi biegacze w naszej Czytaj dalej