Aktualności

Rejestracja znaku towarowego a prawa twórcy logo

Autor: Joanna Rafalska, rzecznik patentowy

Znak towarowy przekazuje konsumentom informacje o źródle pochodzenia towaru/usługi, jest swego rodzaju łącznikiem pomiędzy odbiorcą a firmą wprowadzającą dane towary i usługi na rynek, wskazuje producenta tych towarów i usług. Rejestracja znaku w Urzędzie Patentowym RP pozwala przedsiębiorcom chronić swoje prawa, a charakterystyczny znak ? przy takim oznaczeniu jest sygnałem dla odbiorców, iż znak został zastrzeżony, a producent nabywanych towarów lub usług ma do niego prawo. Czy jednak widząc znak towarowy zastanawiamy się kto tak naprawdę posiada prawo wyłączne jego używania?

W branży spożywczej często spotykamy oznaczenia słowne. Jednak to oznaczenia słowno-graficzne, umieszczone na etykiecie produktu spożywczego najbardziej przykuwają uwagę odbiorców. Stąd obok znaków słownych bardzo często rejestrowane są znaki z charakterystyczną grafiką. Takie oznaczenia w postaci logo są najczęściej zamawiane w agencjach reklamowych lub u grafików, którzy je tworzą

(…)

Zachęcamy do przeczytania całego artykułu w magazynie online agroindustry.pl


Uwaga na oszustów wyłudzających opłaty za znaki towarowe!

Proceder polegający na wyłudzaniu opłat za znaki towarowe jest znany od jakiegoś czasu, jednak oszuści Czytaj dalej

Bezkolizyjne wprowadzenie produktu na rynek na przykładzie kosmetycznych produktów spłukiwanych

W artykule zatytułowanym "Bezkolizyjne wprowadzenie produktu na rynek na przykładzie kosmetycznych produktów spłukiwanych" Agata Granis-Rafferty, Czytaj dalej

Joanna Rafalska w Agro Industry

Rynek napojów alkoholowych pod względem wielkości sprzedaży znajduje się w czołówce najważniejszych kategorii FMCG w Czytaj dalej