Aktualności

Rejestracja znaku towarowego a prawa twórcy logo

Autor: Joanna Rafalska, rzecznik patentowy

Znak towarowy przekazuje konsumentom informacje o źródle pochodzenia towaru/usługi, jest swego rodzaju łącznikiem pomiędzy odbiorcą a firmą wprowadzającą dane towary i usługi na rynek, wskazuje producenta tych towarów i usług. Rejestracja znaku w Urzędzie Patentowym RP pozwala przedsiębiorcom chronić swoje prawa, a charakterystyczny znak ® przy takim oznaczeniu jest sygnałem dla odbiorców, iż znak został zastrzeżony, a producent nabywanych towarów lub usług ma do niego prawo. Czy jednak widząc znak towarowy zastanawiamy się kto tak naprawdę posiada prawo wyłączne jego używania?

W branży spożywczej często spotykamy oznaczenia słowne. Jednak to oznaczenia słowno-graficzne, umieszczone na etykiecie produktu spożywczego najbardziej przykuwają uwagę odbiorców. Stąd obok znaków słownych bardzo często rejestrowane są znaki z charakterystyczną grafiką. Takie oznaczenia w postaci logo są najczęściej zamawiane w agencjach reklamowych lub u grafików, którzy je tworzą

(…)

Zachęcamy do przeczytania całego artykułu w magazynie online agroindustry.pl


E-commerce a ryzyko naruszenia praw IP [Artykuł na IP-Blog.pl]

Autor: Karina Rysiukiewicz, radca prawny w Patpol Legal Handel elektroniczny przeżywa obecnie swój rozkwit. Szczególnie Czytaj dalej

Co nie może być znakiem towarowym? [Artykuł na IP-Blog.pl]

Autor: Agnieszka Skrzypczak, rzecznik patentowy w dziale znaków towarowych i wzorów przemysłowych Znakiem towarowym może Czytaj dalej

Sprzedaż towaru tylko za zgodą właściciela znaku towarowego – Artykuł Jakuba Słupskiego i Kariny Wronki w Rzeczpospolitej

Autorzy: Jakub Słupski LL.M, Karina Rysiukiewicz Ciężar wykazania, iż określone egzemplarze towarów zostały wprowadzone na Czytaj dalej