Aktualności

Rejestracja znaku towarowego a prawa twórcy logo

Autor: Joanna Rafalska, rzecznik patentowy

Znak towarowy przekazuje konsumentom informacje o źródle pochodzenia towaru/usługi, jest swego rodzaju łącznikiem pomiędzy odbiorcą a firmą wprowadzającą dane towary i usługi na rynek, wskazuje producenta tych towarów i usług. Rejestracja znaku w Urzędzie Patentowym RP pozwala przedsiębiorcom chronić swoje prawa, a charakterystyczny znak ? przy takim oznaczeniu jest sygnałem dla odbiorców, iż znak został zastrzeżony, a producent nabywanych towarów lub usług ma do niego prawo. Czy jednak widząc znak towarowy zastanawiamy się kto tak naprawdę posiada prawo wyłączne jego używania?

W branży spożywczej często spotykamy oznaczenia słowne. Jednak to oznaczenia słowno-graficzne, umieszczone na etykiecie produktu spożywczego najbardziej przykuwają uwagę odbiorców. Stąd obok znaków słownych bardzo często rejestrowane są znaki z charakterystyczną grafiką. Takie oznaczenia w postaci logo są najczęściej zamawiane w agencjach reklamowych lub u grafików, którzy je tworzą

(…)

Zachęcamy do przeczytania całego artykułu w magazynie online agroindustry.pl


Najnowszy branżowy raport WIPR dotyczący Polski

Polecamy Państwu najnowszy raport przygotowany przez World IP Review, podsumowujący zmiany związane z digitalizacją polskich Czytaj dalej

Rowerowa gra miejska FRRuuu.

Już w najbliższą sobotę, 16 września, nasz rowerowy team weźmie udział w rowerowej grze miejskiej Czytaj dalej

Negocjacje jako sposób rozwiązywania sporów

[Autor: Nina Jankowska, rzecznik patentowy] Porozumienia dotyczące praw własności przemysłowej coraz częściej goszczą na naszych Czytaj dalej