Aktualności

Rejestracja znaku towarowego a prawa twórcy logo

Autor: Joanna Rafalska, rzecznik patentowy

Znak towarowy przekazuje konsumentom informacje o źródle pochodzenia towaru/usługi, jest swego rodzaju łącznikiem pomiędzy odbiorcą a firmą wprowadzającą dane towary i usługi na rynek, wskazuje producenta tych towarów i usług. Rejestracja znaku w Urzędzie Patentowym RP pozwala przedsiębiorcom chronić swoje prawa, a charakterystyczny znak ® przy takim oznaczeniu jest sygnałem dla odbiorców, iż znak został zastrzeżony, a producent nabywanych towarów lub usług ma do niego prawo. Czy jednak widząc znak towarowy zastanawiamy się kto tak naprawdę posiada prawo wyłączne jego używania?

W branży spożywczej często spotykamy oznaczenia słowne. Jednak to oznaczenia słowno-graficzne, umieszczone na etykiecie produktu spożywczego najbardziej przykuwają uwagę odbiorców. Stąd obok znaków słownych bardzo często rejestrowane są znaki z charakterystyczną grafiką. Takie oznaczenia w postaci logo są najczęściej zamawiane w agencjach reklamowych lub u grafików, którzy je tworzą

(…)

Zachęcamy do przeczytania całego artykułu w magazynie online agroindustry.pl

Barbara Milczarek dla magazynu Świat Przemysłu Farmaceutycznego

Dostateczne ujawnienie wynalazku, a wyścig po patent na rynku farmaceutycznym   Obowiązkiem zgłaszającego wniosek o Czytaj dalej

Startuje INTA 2021 Annual Meeting Virtual+

Już w najbliższy poniedziałek 15 listopada rozpocznie się największe tegoroczne wydarzenie w świecie IP - Czytaj dalej

Nazwy substancji czynnych w świetle przepisów prawa własności przemysłowej

Autor: Joanna Rafalska, rzecznik patentowy. Definicja znaku towarowego i charakterystyka zdolności odróżniającej z uwzględnieniem segmentu Czytaj dalej