Aktualności

Rejestracja znaku towarowego a prawa twórcy logo

Autor: Joanna Rafalska, rzecznik patentowy

Znak towarowy przekazuje konsumentom informacje o źródle pochodzenia towaru/usługi, jest swego rodzaju łącznikiem pomiędzy odbiorcą a firmą wprowadzającą dane towary i usługi na rynek, wskazuje producenta tych towarów i usług. Rejestracja znaku w Urzędzie Patentowym RP pozwala przedsiębiorcom chronić swoje prawa, a charakterystyczny znak ? przy takim oznaczeniu jest sygnałem dla odbiorców, iż znak został zastrzeżony, a producent nabywanych towarów lub usług ma do niego prawo. Czy jednak widząc znak towarowy zastanawiamy się kto tak naprawdę posiada prawo wyłączne jego używania?

W branży spożywczej często spotykamy oznaczenia słowne. Jednak to oznaczenia słowno-graficzne, umieszczone na etykiecie produktu spożywczego najbardziej przykuwają uwagę odbiorców. Stąd obok znaków słownych bardzo często rejestrowane są znaki z charakterystyczną grafiką. Takie oznaczenia w postaci logo są najczęściej zamawiane w agencjach reklamowych lub u grafików, którzy je tworzą

(…)

Zachęcamy do przeczytania całego artykułu w magazynie online agroindustry.pl


Joanna Piłka i Dariusz Piróg poprowadzili zajęcia w ramach Akademii Sukcesora organizowanej przez IBR

W ostatni weekend na zaproszenie Instytut Biznesu Rodzinnego mieliśmy okazję przybliżyć słuchaczom Akademii Sukcesora podstawy zarządzania własnością Czytaj dalej

Ważna informacja – ostrzeżenie przed fałszywymi wiadomościami e-mail

Szanowni Państwo, otrzymaliśmy zgłoszenia dotyczące prób podszywania się pod pracowników kancelarii Patpol i Patpol Legal Czytaj dalej

I co z tym San Escobarem?

Od czasu feralnej wypowiedzi ministra Waszczykowskiego w styczniu 2017 roku Internet oszalał na punkcie ?San Czytaj dalej