Aktualności

Rejestracja znaku towarowego a prawa twórcy logo

Autor: Joanna Rafalska, rzecznik patentowy

Znak towarowy przekazuje konsumentom informacje o źródle pochodzenia towaru/usługi, jest swego rodzaju łącznikiem pomiędzy odbiorcą a firmą wprowadzającą dane towary i usługi na rynek, wskazuje producenta tych towarów i usług. Rejestracja znaku w Urzędzie Patentowym RP pozwala przedsiębiorcom chronić swoje prawa, a charakterystyczny znak ? przy takim oznaczeniu jest sygnałem dla odbiorców, iż znak został zastrzeżony, a producent nabywanych towarów lub usług ma do niego prawo. Czy jednak widząc znak towarowy zastanawiamy się kto tak naprawdę posiada prawo wyłączne jego używania?

W branży spożywczej często spotykamy oznaczenia słowne. Jednak to oznaczenia słowno-graficzne, umieszczone na etykiecie produktu spożywczego najbardziej przykuwają uwagę odbiorców. Stąd obok znaków słownych bardzo często rejestrowane są znaki z charakterystyczną grafiką. Takie oznaczenia w postaci logo są najczęściej zamawiane w agencjach reklamowych lub u grafików, którzy je tworzą

(…)

Zachęcamy do przeczytania całego artykułu w magazynie online agroindustry.pl


VII Międzynarodowy Kongres Firm Rodzinnych – fotorelacja

Ogromna moc inspiracji, dużo dobrej energii i bardzo ciekawej wiedzy ? tak w skrócie można Czytaj dalej

Co dalej po uzyskaniu ochrony znaku towarowego w Polsce? – Artykuł Moniki Zielińskiej dla The Trademark Lawyer

W najnowszym wydaniu anglojęzycznego magazynu The Trademark Lawyer, Monika Zielińska przypomina o czym powinni pamiętać Czytaj dalej

Ochrona własności intelektualnej a Labubu

W ostatnich miesiącach trudno przeoczyć nowy trend słodko-mrocznych figurek z charakterystycznymi zębami, które szturmem zdobyły Czytaj dalej