Aktualności

Nowy artykuł na IP Blog: Znak towarowy logo a uchwały krajobrazowe.

Z przyjemnością informujemy, że na IP Blog pojawił się nowy artykuł autorstwa Agnieszki Skrzypczak, zatytułowany „Znak towarowy logo a uchwały krajobrazowe”.

W artykule przedstawiono szczegółową analizę wpływu uchwał krajobrazowych na zasady umieszczania reklam, obiektów małej architektury oraz ogrodzeń w gminach. Szczególną uwagę poświęcono przypadkowi z Poznania, gdzie sieć sklepów Biedronka została wezwana do zmiany swojego logotypu w związku z przepisami uchwały krajobrazowej. Sprawa nabrała nowego wymiaru po wyroku Trybunału Konstytucyjnego z 12 grudnia 2023 r., który uznał, że przedsiębiorcy mają prawo do odszkodowania za narzucone zmiany w reklamach.

Artykuł omawia także konsekwencje tego wyroku dla innych gmin i przedsiębiorców w Polsce, podkreślając potrzebę zmian legislacyjnych w ustawie o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.

Zapraszamy do zapoznania się z pełnym tekstem artykułu na IP Blog: Przeczytaj artykuł.


Poznaj naszych delegatów na AIPPI 2019 World Congress w Londynie

Tegoroczny światowy kongres AIPPI (Międzynarodowe Stowarzyszenie ds. Ochrony Własności Intelektualnej) odbywa się w Londynie w Czytaj dalej

Joanna Piłka na ECTA Design Committee w Lublanie.

Już za tydzień w urokliwej Lublanie spotkają się członkowie Rady Nadzorczej i Komitetów ECTA! Wśród Czytaj dalej

Procedura koncyliacyjna w ramach postępowania przed UPRP w świetle projektu nowelizacji ustawy pwp [Artykuł na IP-Blog.pl]

Autor: Dominika Fallach, Patpol Legal Nowelizacja prawa własności przemysłowej zbliża się wielkimi krokami. Obecnie, ustawa Czytaj dalej