Aktualności

Nowy artykuł na IP Blog: Znak towarowy logo a uchwały krajobrazowe.

Z przyjemnością informujemy, że na IP Blog pojawił się nowy artykuł autorstwa Agnieszki Skrzypczak, zatytułowany „Znak towarowy logo a uchwały krajobrazowe”.

W artykule przedstawiono szczegółową analizę wpływu uchwał krajobrazowych na zasady umieszczania reklam, obiektów małej architektury oraz ogrodzeń w gminach. Szczególną uwagę poświęcono przypadkowi z Poznania, gdzie sieć sklepów Biedronka została wezwana do zmiany swojego logotypu w związku z przepisami uchwały krajobrazowej. Sprawa nabrała nowego wymiaru po wyroku Trybunału Konstytucyjnego z 12 grudnia 2023 r., który uznał, że przedsiębiorcy mają prawo do odszkodowania za narzucone zmiany w reklamach.

Artykuł omawia także konsekwencje tego wyroku dla innych gmin i przedsiębiorców w Polsce, podkreślając potrzebę zmian legislacyjnych w ustawie o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.

Zapraszamy do zapoznania się z pełnym tekstem artykułu na IP Blog: Przeczytaj artykuł.


VII Międzynarodowy Kongres Firm Rodzinnych – fotorelacja

Ogromna moc inspiracji, dużo dobrej energii i bardzo ciekawej wiedzy ? tak w skrócie można Czytaj dalej

Patpol i Patpol Legal panelistami VIII Międzynarodowego Kongresu Firm Rodzinnych

Szacuje się, że ponad 90% polskich firm to biznesy rodzinne. Jak wielopokoleniowe przedsiębiorstwo powinno zadbać Czytaj dalej

Walidacja, krótki poradnik cz.3 ? Wymogi formalne Urzędu Patentowego RP do złożenia walidacji…

? czyli jakiego wezwania można się spodziewać? Przeprowadzenie walidacji w Polsce wydawałoby się czynnością dość Czytaj dalej