Aktualności

James Bond na celowniku prawa własności intelektualnej. Katarzyna Jedynak-Gierada dla Dziennika Gazety Prawnej.

Seria filmów o Jamesie Bondzie to nie tylko widowiskowe kino akcji, ale także przykład złożonego ekosystemu praw własności intelektualnej. Przejęcie MGM przez Amazon oraz toczące się postępowania o unieważnienie znaków towarowych związanych z marką 007 rodzą pytania o przyszłość jednej z najbardziej rozpoznawalnych marek w historii popkultury.

W opublikowanym w Dzienniku Gazecie Prawnej artykule Katarzyna Jedynak-Gierada przygląda się prawnym aspektom zarządzania marką James Bond:

  • Kto dziś faktycznie kontroluje prawa do agenta 007?
  • Jakie znaczenie mają znaki towarowe w kontekście dystrybucji filmów i licencjonowania produktów?
  • Jak zmieniają się modele dystrybucji w dobie streamingu – i jakie niesie to zagrożenia dla twórców?
  • Czy znaki takie jak „James Bond”, „007” czy „Shaken, not stirred” mogą zostać unieważnione?

To analiza nie tylko dla fanów Bonda, ale i dla wszystkich zainteresowanych ochroną marek, znaków towarowych i wpływem nowych technologii na prawo własności intelektualnej.

Przeczytaj artykuł


Wielkanoc na patencie – co mają wspólnego jajka, zajączki i kurczaczki z IP?

Wielkanoc to nie tylko czas rodzinnych spotkań, kolorowych pisanek i świątecznych dekoracji. To również intensywny Czytaj dalej

Badanie znaku towarowego przed rejestracją

Dlaczego warto przeprowadzić badanie zdolności rejestrowej znaku towarowego przed rejestracją - wyjaśnia Paweł Kochańczyk w Czytaj dalej

Włosi dalej walczą o rejestrację znaków towarowych z symbolem marihuany ? czy takie znaki zachęcają do spożywania nielegalnych substancji?

Nowy artykuł na IP-Blog.pl. Autor: Nina Jankowska O problemach związanych z rejestracją znaków towarowych nawiązujących Czytaj dalej