Aktualności

James Bond na celowniku prawa własności intelektualnej. Katarzyna Jedynak-Gierada dla Dziennika Gazety Prawnej.

Seria filmów o Jamesie Bondzie to nie tylko widowiskowe kino akcji, ale także przykład złożonego ekosystemu praw własności intelektualnej. Przejęcie MGM przez Amazon oraz toczące się postępowania o unieważnienie znaków towarowych związanych z marką 007 rodzą pytania o przyszłość jednej z najbardziej rozpoznawalnych marek w historii popkultury.

W opublikowanym w Dzienniku Gazecie Prawnej artykule Katarzyna Jedynak-Gierada przygląda się prawnym aspektom zarządzania marką James Bond:

  • Kto dziś faktycznie kontroluje prawa do agenta 007?
  • Jakie znaczenie mają znaki towarowe w kontekście dystrybucji filmów i licencjonowania produktów?
  • Jak zmieniają się modele dystrybucji w dobie streamingu – i jakie niesie to zagrożenia dla twórców?
  • Czy znaki takie jak „James Bond”, „007” czy „Shaken, not stirred” mogą zostać unieważnione?

To analiza nie tylko dla fanów Bonda, ale i dla wszystkich zainteresowanych ochroną marek, znaków towarowych i wpływem nowych technologii na prawo własności intelektualnej.

Przeczytaj artykuł


Godło lub herb nie do wykorzystania w znaku towarowym – Artykuł Niny Jankowskiej na Prawo.pl

Autor: Nina Jankowska, rzecznik patentowy w dziale znaków towarowych i wzorów przemysłowych. Czy uzyskanie rejestracji Czytaj dalej

Reforma wzorów przemysłowych w Unii Europejskiej – zmiany od 1 maja 2025 r.

Od 1 maja 2025 roku zacznie obowiązywać nowy pakiet przepisów unijnych dotyczących wzorów przemysłowych. Reforma Czytaj dalej

Znaki towarowe, a koronawirus

Pandemia koronawirusa ma wpływ nie tylko na nasze zdrowie, ale na całe nasze funkcjonowanie, pracę Czytaj dalej