Aktualności

James Bond na celowniku prawa własności intelektualnej. Katarzyna Jedynak-Gierada dla Dziennika Gazety Prawnej.

Seria filmów o Jamesie Bondzie to nie tylko widowiskowe kino akcji, ale także przykład złożonego ekosystemu praw własności intelektualnej. Przejęcie MGM przez Amazon oraz toczące się postępowania o unieważnienie znaków towarowych związanych z marką 007 rodzą pytania o przyszłość jednej z najbardziej rozpoznawalnych marek w historii popkultury.

W opublikowanym w Dzienniku Gazecie Prawnej artykule Katarzyna Jedynak-Gierada przygląda się prawnym aspektom zarządzania marką James Bond:

  • Kto dziś faktycznie kontroluje prawa do agenta 007?
  • Jakie znaczenie mają znaki towarowe w kontekście dystrybucji filmów i licencjonowania produktów?
  • Jak zmieniają się modele dystrybucji w dobie streamingu – i jakie niesie to zagrożenia dla twórców?
  • Czy znaki takie jak „James Bond”, „007” czy „Shaken, not stirred” mogą zostać unieważnione?

To analiza nie tylko dla fanów Bonda, ale i dla wszystkich zainteresowanych ochroną marek, znaków towarowych i wpływem nowych technologii na prawo własności intelektualnej.

Przeczytaj artykuł


Walidacja, krótki poradnik cz.3 ? Wymogi formalne Urzędu Patentowego RP do złożenia walidacji…

? czyli jakiego wezwania można się spodziewać? Przeprowadzenie walidacji w Polsce wydawałoby się czynnością dość Czytaj dalej

Spór o Valentino: Koegzystencja marek regulowana umownie.

Czy dwie marki o tej samej nazwie mogą współistnieć na rynku? Czy warto zawierać umowę Czytaj dalej

Artykuł Agaty Granis-Rafferty w magazynie The Patent Lawyer

Czy zmienią się trendy w zakresie składania wniosków patentowych w Polsce po wprowadzeniu jednolitego patentu Czytaj dalej