Aktualności

Audio branding – gdy marka zaczyna brzmieć

W tym roku motywem przewodnim obchodów IP WEEK była muzyka jako uniwersalna forma ekspresji twórczej. To doskonała okazja, by przyjrzeć się roli dźwięku w komunikacji marek i zastanowić się, jak brzmienie może wpływać na rozpoznawalność, emocje i tożsamość brandu.

W tym kontekście na naszym IP-Blog Katarzyna Jedynak-Gierada porusza temat audio brandingu – czyli strategii wykorzystującej dźwięk jako świadome narzędzie budowania marki. Autorka wskazuje, że w dobie przeciążenia obrazem i treścią, dźwięk może być kluczowym wyróżnikiem w świecie marketingu – a jego prawna ochrona jako znaku towarowego zyskuje na znaczeniu.

Na przykładzie charakterystycznego dźwięku powiadomień od InPost pokazujemy, że marka może być rozpoznawalna nie tylko przez logo czy hasło reklamowe, ale także przez… charakterystyczny dźwięk.

Zachęcamy do lektury artykułu i refleksji nad tym, czy Wasza marka już brzmi — i czy jest chroniona tak, jak powinna.
👉 Przeczytaj artykuł


Fałszerze podszywają się pod Urząd Patentowy (!) – Komentarz Joanny Piłki w artykule Rzeczpospolitej

W dzisiejszej Rzeczpospolitej (8.11.2019) ukazał się artykuł kontynuujący temat fałszowania dokumentów polskiego Urzędu Patentowego.Okazuje się, Czytaj dalej

Patenty na szczepionki przeciwko covid-19 – dr Aleksandra Sołyga-Żurek dla portalu Spider’s Web

W artykule pt. "Oddaj patent na szczepionkę! Czy to jest sposób na pandemię?" na portalu Czytaj dalej

Joanna Piłka na ECTA Design Committee w Lublanie.

Już za tydzień w urokliwej Lublanie spotkają się członkowie Rady Nadzorczej i Komitetów ECTA! Wśród Czytaj dalej