Aktualności

Czy oznaczenie „szampan” może być znakiem towarowym?

Analizując historię szampana nazywanego „winem cywilizacji”, motyw szampana w sztuce i popkulturze, ale też spory wokół niego, można naprawdę zobaczyć jaki wpływ ma ten alkohol i jakim uznaniem się cieszy. Tą wyjątkową sławę i renomę szampan zawdzięcza niezwykłemu smakowi, reklamie i promocji, a zapewne także połączonemu wysiłkowi winiarzy i kupców oraz podejściu samych Francuzów do swoich produktów regionalnych i żywności.

O renomie wina musującego pochodzącego z Szampanii i sporach wokół określenia „szampan” przeczytacie w artykule Agnieszki Skrzypczakprzejdź do publikacji.


Początki wynalazków z dziedziny biotechnologii [Artykuł na IP-Blog.pl]

Autor: Barbara Milczarek, rzecznik patentowy. Praktyka patentowa zaczęła mierzyć się z wynalazkami z dziedziny biotechnologii Czytaj dalej

Spór o Valentino: Koegzystencja marek regulowana umownie.

Czy dwie marki o tej samej nazwie mogą współistnieć na rynku? Czy warto zawierać umowę Czytaj dalej

International Trademark Association – INTA 2023 – Singapore.

Już niebawem, w dniach 16-20 maja,  odbędzie się tegoroczne spotkanie International Trademark Association (INTA), na Czytaj dalej