Aktualności

Czy oznaczenie „szampan” może być znakiem towarowym?

Analizując historię szampana nazywanego „winem cywilizacji”, motyw szampana w sztuce i popkulturze, ale też spory wokół niego, można naprawdę zobaczyć jaki wpływ ma ten alkohol i jakim uznaniem się cieszy. Tą wyjątkową sławę i renomę szampan zawdzięcza niezwykłemu smakowi, reklamie i promocji, a zapewne także połączonemu wysiłkowi winiarzy i kupców oraz podejściu samych Francuzów do swoich produktów regionalnych i żywności.

O renomie wina musującego pochodzącego z Szampanii i sporach wokół określenia „szampan” przeczytacie w artykule Agnieszki Skrzypczakprzejdź do publikacji.


Dr Magdalena Tagowska ponownie wyróżniona tytułem IP Stars!

Dr Magdalena Tagowska jest kolejnym ekspertem z naszej kancelarii wyróżnionym w tegorocznym rankingu IP STARS Czytaj dalej

Uwaga na oszustów wyłudzających opłaty za znaki towarowe!

Proceder polegający na wyłudzaniu opłat za znaki towarowe jest znany od jakiegoś czasu, jednak oszuści Czytaj dalej

W sztuce konceptualnej też obowiązuje prawo autorskie – artykuł Moniki Zielińskiej w Prawo.pl

Czy wystarczy przerobić elektronicznie skan czyjegoś obrazu, zmienić kolory oraz sposób prezentacji, aby uznać ?dzieło? Czytaj dalej