Aktualności

Czy oznaczenie „szampan” może być znakiem towarowym?

Analizując historię szampana nazywanego „winem cywilizacji”, motyw szampana w sztuce i popkulturze, ale też spory wokół niego, można naprawdę zobaczyć jaki wpływ ma ten alkohol i jakim uznaniem się cieszy. Tą wyjątkową sławę i renomę szampan zawdzięcza niezwykłemu smakowi, reklamie i promocji, a zapewne także połączonemu wysiłkowi winiarzy i kupców oraz podejściu samych Francuzów do swoich produktów regionalnych i żywności.

O renomie wina musującego pochodzącego z Szampanii i sporach wokół określenia „szampan” przeczytacie w artykule Agnieszki Skrzypczakprzejdź do publikacji.


Rejestracja znaku towarowego a prawa twórcy logo

Autor: Joanna Rafalska, rzecznik patentowy Znak towarowy przekazuje konsumentom informacje o źródle pochodzenia towaru/usługi, jest Czytaj dalej

Izabella Dudek-Urbanowicz, prezes Patpol, wśród 80 najbardziej wpływowych na świecie kobiet w branży własności intelektualnej

Zestawienie najbardziej wpływowych kobiet na świecie już po raz drugi przygotowało międzynarodowe branżowe wydawnictwo World Czytaj dalej

Międzynarodowe wydarzenia branżowe

Tej jesieni nasze ekspertki wzięły udział w wielu międzynarodowych konferencjach branżowych poświęconych ochronie znaków towarowych. Czytaj dalej