Aktualności

Czy oznaczenie „szampan” może być znakiem towarowym?

Analizując historię szampana nazywanego „winem cywilizacji”, motyw szampana w sztuce i popkulturze, ale też spory wokół niego, można naprawdę zobaczyć jaki wpływ ma ten alkohol i jakim uznaniem się cieszy. Tą wyjątkową sławę i renomę szampan zawdzięcza niezwykłemu smakowi, reklamie i promocji, a zapewne także połączonemu wysiłkowi winiarzy i kupców oraz podejściu samych Francuzów do swoich produktów regionalnych i żywności.

O renomie wina musującego pochodzącego z Szampanii i sporach wokół określenia „szampan” przeczytacie w artykule Agnieszki Skrzypczakprzejdź do publikacji.


W sztuce konceptualnej też obowiązuje prawo autorskie – artykuł Moniki Zielińskiej w Prawo.pl

Czy wystarczy przerobić elektronicznie skan czyjegoś obrazu, zmienić kolory oraz sposób prezentacji, aby uznać ?dzieło? Czytaj dalej

Najnowszy branżowy raport WIPR dotyczący Polski

Polecamy Państwu najnowszy raport przygotowany przez World IP Review, podsumowujący zmiany związane z digitalizacją polskich Czytaj dalej

Nowość w prawie patentowym – artykuł dr Aleksandry Sołygi-Żurek w magazynie Świat Przemysłu Farmaceutycznego

W najnowszym wydaniu branżowego magazynu Świat Przemysłu Farmaceutycznego dr Aleksandra Sołyga-Żurek, polski i europejski rzecznik Czytaj dalej