Aktualności

Czy oznaczenie „szampan” może być znakiem towarowym?

Analizując historię szampana nazywanego „winem cywilizacji”, motyw szampana w sztuce i popkulturze, ale też spory wokół niego, można naprawdę zobaczyć jaki wpływ ma ten alkohol i jakim uznaniem się cieszy. Tą wyjątkową sławę i renomę szampan zawdzięcza niezwykłemu smakowi, reklamie i promocji, a zapewne także połączonemu wysiłkowi winiarzy i kupców oraz podejściu samych Francuzów do swoich produktów regionalnych i żywności.

O renomie wina musującego pochodzącego z Szampanii i sporach wokół określenia „szampan” przeczytacie w artykule Agnieszki Skrzypczakprzejdź do publikacji.


?TO BE OR NOT TO BE? w znakach towarowych, czyli o czym należy pamiętać używając znak towarowy [Artykuł na IP-Blog.pl]

Autor: Joanna Rafalska, rzecznik patentowy Decydując się na rejestrację znaku towarowego, należy pamiętać o obowiązku Czytaj dalej

Mniej rejestracji znaków towarowych w Polsce – polskie firmy chętniej rejestrują znaki towarowe w UE

Mimo, iż maleje liczba zgłoszeń znaków towarowych w polskim Urzędzie Patentowym, to jednak polskie firmy Czytaj dalej

Joanna Rafalska w Agro Industry

Rynek napojów alkoholowych pod względem wielkości sprzedaży znajduje się w czołówce najważniejszych kategorii FMCG w Czytaj dalej