Aktualności

Czy oznaczenie „szampan” może być znakiem towarowym?

Analizując historię szampana nazywanego „winem cywilizacji”, motyw szampana w sztuce i popkulturze, ale też spory wokół niego, można naprawdę zobaczyć jaki wpływ ma ten alkohol i jakim uznaniem się cieszy. Tą wyjątkową sławę i renomę szampan zawdzięcza niezwykłemu smakowi, reklamie i promocji, a zapewne także połączonemu wysiłkowi winiarzy i kupców oraz podejściu samych Francuzów do swoich produktów regionalnych i żywności.

O renomie wina musującego pochodzącego z Szampanii i sporach wokół określenia „szampan” przeczytacie w artykule Agnieszki Skrzypczakprzejdź do publikacji.


Spójrzmy w niebo, a znajdziemy wynalazek. Czyli jak to jest z wynalazkami? [Artykuł na IP-Blog.pl]

Autor: Olimpia Misztal, asystent rzecznika w dziale patentów. Czternastego kwietnia, każdego roku, w kalendarzu dni Czytaj dalej

Nina Jankowska dla magazynu Agro Industry

Nie tylko opakowania, ale również czekoladki w nietypowym kształcie czy fantazyjnie zawinięte ciasteczka mogą zostać Czytaj dalej

E-commerce a ryzyko naruszenia praw IP [Artykuł na IP-Blog.pl]

Autor: Karina Rysiukiewicz, radca prawny w Patpol Legal Handel elektroniczny przeżywa obecnie swój rozkwit. Szczególnie Czytaj dalej