Aktualności

Czy oznaczenie „szampan” może być znakiem towarowym?

Analizując historię szampana nazywanego „winem cywilizacji”, motyw szampana w sztuce i popkulturze, ale też spory wokół niego, można naprawdę zobaczyć jaki wpływ ma ten alkohol i jakim uznaniem się cieszy. Tą wyjątkową sławę i renomę szampan zawdzięcza niezwykłemu smakowi, reklamie i promocji, a zapewne także połączonemu wysiłkowi winiarzy i kupców oraz podejściu samych Francuzów do swoich produktów regionalnych i żywności.

O renomie wina musującego pochodzącego z Szampanii i sporach wokół określenia „szampan” przeczytacie w artykule Agnieszki Skrzypczakprzejdź do publikacji.


Patpol i jego rzecznicy po raz kolejny rekomendowani w rankingu IP Stars 2020

W najnowszym rankingu IP Stars 2020, w którym wyłoniono najlepsze kancelarie ds. IP pod względem Czytaj dalej

Co dalej po uzyskaniu ochrony znaku towarowego w Polsce? – Artykuł Moniki Zielińskiej dla The Trademark Lawyer

W najnowszym wydaniu anglojęzycznego magazynu The Trademark Lawyer, Monika Zielińska przypomina o czym powinni pamiętać Czytaj dalej

Trzeba reagować szybko na naruszenia znaku towarowego – artykuł Kariny Rysiukiewicz w Rzeczpospolitej

Jeśli konkurencja narusza Twoje unijne znaki towarowe masz tylko 5 lat na wniesienie powództwa spełniającego Czytaj dalej