Aktualności

Czy oznaczenie „szampan” może być znakiem towarowym?

Analizując historię szampana nazywanego „winem cywilizacji”, motyw szampana w sztuce i popkulturze, ale też spory wokół niego, można naprawdę zobaczyć jaki wpływ ma ten alkohol i jakim uznaniem się cieszy. Tą wyjątkową sławę i renomę szampan zawdzięcza niezwykłemu smakowi, reklamie i promocji, a zapewne także połączonemu wysiłkowi winiarzy i kupców oraz podejściu samych Francuzów do swoich produktów regionalnych i żywności.

O renomie wina musującego pochodzącego z Szampanii i sporach wokół określenia „szampan” przeczytacie w artykule Agnieszki Skrzypczakprzejdź do publikacji.


Spór o Valentino: Koegzystencja marek regulowana umownie.

Czy dwie marki o tej samej nazwie mogą współistnieć na rynku? Czy warto zawierać umowę Czytaj dalej

I co z tym San Escobarem?

Od czasu feralnej wypowiedzi ministra Waszczykowskiego w styczniu 2017 roku Internet oszalał na punkcie ?San Czytaj dalej

Spójrzmy w niebo, a znajdziemy wynalazek. Czyli jak to jest z wynalazkami? [Artykuł na IP-Blog.pl]

Autor: Olimpia Misztal, asystent rzecznika w dziale patentów. Czternastego kwietnia, każdego roku, w kalendarzu dni Czytaj dalej