Aktualności

Czy oznaczenie „szampan” może być znakiem towarowym?

Analizując historię szampana nazywanego „winem cywilizacji”, motyw szampana w sztuce i popkulturze, ale też spory wokół niego, można naprawdę zobaczyć jaki wpływ ma ten alkohol i jakim uznaniem się cieszy. Tą wyjątkową sławę i renomę szampan zawdzięcza niezwykłemu smakowi, reklamie i promocji, a zapewne także połączonemu wysiłkowi winiarzy i kupców oraz podejściu samych Francuzów do swoich produktów regionalnych i żywności.

O renomie wina musującego pochodzącego z Szampanii i sporach wokół określenia „szampan” przeczytacie w artykule Agnieszki Skrzypczakprzejdź do publikacji.


Europejska rewolucja w ochronie patentów. Jednolity Sąd Patentowy.

Od 1 czerwca br. wszelkie postępowania dotyczące unieważnienia lub naruszenia patentu w Europie mogą być Czytaj dalej

Ekspertki Patpol na konferencji Prawo Własności Intelektualnej „in action”

24 października 2024 roku nasze rzeczniczki patentowe, dr Magdalena Tagowska i dr Agnieszka Żebrowska-Kucharzyk, wzięły Czytaj dalej

Rejestracja znaku towarowego a prawa twórcy logo

Autor: Joanna Rafalska, rzecznik patentowy Znak towarowy przekazuje konsumentom informacje o źródle pochodzenia towaru/usługi, jest Czytaj dalej