Aktualności

Czy oznaczenie „szampan” może być znakiem towarowym?

Analizując historię szampana nazywanego „winem cywilizacji”, motyw szampana w sztuce i popkulturze, ale też spory wokół niego, można naprawdę zobaczyć jaki wpływ ma ten alkohol i jakim uznaniem się cieszy. Tą wyjątkową sławę i renomę szampan zawdzięcza niezwykłemu smakowi, reklamie i promocji, a zapewne także połączonemu wysiłkowi winiarzy i kupców oraz podejściu samych Francuzów do swoich produktów regionalnych i żywności.

O renomie wina musującego pochodzącego z Szampanii i sporach wokół określenia „szampan” przeczytacie w artykule Agnieszki Skrzypczakprzejdź do publikacji.


Monopol na nazwę kraju. Czy nazwa kraju może być znakiem towarowym? Supermarket Islandia NIE, ale wódka Finlandia TAK?

W ostatnim kwartale 2022 r. Wielka Izba Odwoławcza Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej zastanawiała Czytaj dalej

Nowi rzecznicy patentowi w zespole kancelarii Patpol

Do Działu Patentów kancelarii patentowej Patpol, dołączyli nowi rzecznicy patentowi specjalizujący się w dziedzinach mechaniki, Czytaj dalej

Za nami Polski Kongres Serowarski!

Dziękujemy za liczny udział w prelekcji Patpol i Patpol Legal podczas Polskiego Kongresu Serowarskiego, który Czytaj dalej