Aktualności

Reklama w social mediach dopuszczalna, ale ma być jawna – Artykuł Agaty Witkowskiej w Prawo.pl

Autor: Agata Witkowska, radca prawny, Patpol Legal

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów bacznie przygląda się działaniom reklamowym prowadzonym w social mediach. Reklamodawcy chętnie korzystają z popularności i zasięgów influencerów, aby promować swój produkt lub usługę. Jest to szczególnie widoczne na Instagramie, gdzie według badań brytyjskiej instytucji Advertising Standards Authority (ASA), nawet 25 proc. treści ma charakter komercyjny. 

Niewątpliwie Instagram przyciąga reklamodawców upatrujących w nim najbardziej efektywną drogę dotarcia do potencjalnych odbiorców, których tylko w Polsce jest ponad 9 milionów. Jedną z najbardziej skutecznych kampanii reklamowych jest zaangażowanie osób znanych, a co ważniejsze o szerokich zasięgach. Mając na uwadze ilość treści sponsorowanych na Instagramie, można zauważyć, że influencerzy chętnie publikują wpisy czy stories zawierające reklamy różnorakich produktów lub usług. Wskazać trzeba, że tego rodzaju działania są dozwolone pod warunkiem, iż nie stanowią tzw. kryptoreklamy.

Czytaj cały artykuł na Prawo.pl

 


Za nami 36. edycja MARQUES Annual Conference w Madrycie

To był bardzo dobrze spędzony czas w Madrycie. Cieszymy się, że po wielu miesiącach mogliśmy Czytaj dalej

dr Agnieszka Żebrowska-Kucharzyk rekomendowana w rankingu IAM Patent 1000!

Niezmiernie miło nam poinformować o wyróżnieniu indywidualnym dla dr Agnieszki Żebrowskiej-Kucharzyk, rzecznik patentowej w Patpol, Czytaj dalej

Katarzyna Jedynak, Joanna Rafalska i Nina Jankowska ze zdanym egzaminem rzecznikowskim!

Niezwykle miło nam poinformować, że aplikantki rzecznikowskie z Patpol Katarzyna Jedynak, Joanna Rafalska i Nina Czytaj dalej