Aktualności

Reklama w social mediach dopuszczalna, ale ma być jawna – Artykuł Agaty Witkowskiej w Prawo.pl

Autor: Agata Witkowska, radca prawny, Patpol Legal

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów bacznie przygląda się działaniom reklamowym prowadzonym w social mediach. Reklamodawcy chętnie korzystają z popularności i zasięgów influencerów, aby promować swój produkt lub usługę. Jest to szczególnie widoczne na Instagramie, gdzie według badań brytyjskiej instytucji Advertising Standards Authority (ASA), nawet 25 proc. treści ma charakter komercyjny. 

Niewątpliwie Instagram przyciąga reklamodawców upatrujących w nim najbardziej efektywną drogę dotarcia do potencjalnych odbiorców, których tylko w Polsce jest ponad 9 milionów. Jedną z najbardziej skutecznych kampanii reklamowych jest zaangażowanie osób znanych, a co ważniejsze o szerokich zasięgach. Mając na uwadze ilość treści sponsorowanych na Instagramie, można zauważyć, że influencerzy chętnie publikują wpisy czy stories zawierające reklamy różnorakich produktów lub usług. Wskazać trzeba, że tego rodzaju działania są dozwolone pod warunkiem, iż nie stanowią tzw. kryptoreklamy.

Czytaj cały artykuł na Prawo.pl

 


Jak przedsiębiorca może odzyskać domenę globalną gdy przejął ją nieuczciwy konkurent?

Autor: mec. Alicja Rytel, prawnik z Patpol Legal Dla przedsiębiorcy planującego działalność na skalę międzynarodową Czytaj dalej

Używanie znaku – dowody i używanie w zmienionej postaci cz. 2

Pierwsza Izba odwoławcza Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) wypowiedziała się na temat używania Czytaj dalej

Czy należy chronić własność intelektualną start-upów?

Dr Agnieszka Żebrowska-Kucharzyk, rzecznik patentowy oraz mec. Piotr Jeżółkowski odpowiadają na pytania dotyczące ochrony własności Czytaj dalej