Aktualności

Reklama w social mediach dopuszczalna, ale ma być jawna – Artykuł Agaty Witkowskiej w Prawo.pl

Autor: Agata Witkowska, radca prawny, Patpol Legal

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów bacznie przygląda się działaniom reklamowym prowadzonym w social mediach. Reklamodawcy chętnie korzystają z popularności i zasięgów influencerów, aby promować swój produkt lub usługę. Jest to szczególnie widoczne na Instagramie, gdzie według badań brytyjskiej instytucji Advertising Standards Authority (ASA), nawet 25 proc. treści ma charakter komercyjny. 

Niewątpliwie Instagram przyciąga reklamodawców upatrujących w nim najbardziej efektywną drogę dotarcia do potencjalnych odbiorców, których tylko w Polsce jest ponad 9 milionów. Jedną z najbardziej skutecznych kampanii reklamowych jest zaangażowanie osób znanych, a co ważniejsze o szerokich zasięgach. Mając na uwadze ilość treści sponsorowanych na Instagramie, można zauważyć, że influencerzy chętnie publikują wpisy czy stories zawierające reklamy różnorakich produktów lub usług. Wskazać trzeba, że tego rodzaju działania są dozwolone pod warunkiem, iż nie stanowią tzw. kryptoreklamy.

Czytaj cały artykuł na Prawo.pl

 


Patpol otrzymał tytuł najlepszej firmy w kategorii doradca ds. IP w Polsce w 2021 roku

Kancelaria patentowa Patpol została nagrodzona w plebiscycie Managing IP Awards 2021 w kategorii Poland Prosecution. Czytaj dalej

Startuje INTA 2021 Annual Meeting Virtual+

Już w najbliższy poniedziałek 15 listopada rozpocznie się największe tegoroczne wydarzenie w świecie IP - Czytaj dalej

?TO BE OR NOT TO BE? w znakach towarowych, czyli o czym należy pamiętać używając znak towarowy [Artykuł na IP-Blog.pl]

Autor: Joanna Rafalska, rzecznik patentowy Decydując się na rejestrację znaku towarowego, należy pamiętać o obowiązku Czytaj dalej