Aktualności

Reklama w social mediach dopuszczalna, ale ma być jawna – Artykuł Agaty Witkowskiej w Prawo.pl

Autor: Agata Witkowska, radca prawny, Patpol Legal

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów bacznie przygląda się działaniom reklamowym prowadzonym w social mediach. Reklamodawcy chętnie korzystają z popularności i zasięgów influencerów, aby promować swój produkt lub usługę. Jest to szczególnie widoczne na Instagramie, gdzie według badań brytyjskiej instytucji Advertising Standards Authority (ASA), nawet 25 proc. treści ma charakter komercyjny. 

Niewątpliwie Instagram przyciąga reklamodawców upatrujących w nim najbardziej efektywną drogę dotarcia do potencjalnych odbiorców, których tylko w Polsce jest ponad 9 milionów. Jedną z najbardziej skutecznych kampanii reklamowych jest zaangażowanie osób znanych, a co ważniejsze o szerokich zasięgach. Mając na uwadze ilość treści sponsorowanych na Instagramie, można zauważyć, że influencerzy chętnie publikują wpisy czy stories zawierające reklamy różnorakich produktów lub usług. Wskazać trzeba, że tego rodzaju działania są dozwolone pod warunkiem, iż nie stanowią tzw. kryptoreklamy.

Czytaj cały artykuł na Prawo.pl

 


Konkurs młodych wynalazców E(x)PLORY 2022 wkracza w decydującą fazę!

Połowa maja za nami, a to oznacza, że największy konkurs młodych wynalazców w Polsce ? Czytaj dalej

Złota rekomendacja dla Patpol w rankingu WTR1000 2022

Niezwykle miło nam poinformować, że w prestiżowym rankingu WTR 1000 edycja 2022 nasza kancelaria otrzymała Czytaj dalej

Nazwy substancji czynnych w świetle przepisów prawa własności przemysłowej

Autor: Joanna Rafalska, rzecznik patentowy. Definicja znaku towarowego i charakterystyka zdolności odróżniającej z uwzględnieniem segmentu Czytaj dalej