Aktualności

Reklama w social mediach dopuszczalna, ale ma być jawna – Artykuł Agaty Witkowskiej w Prawo.pl

Autor: Agata Witkowska, radca prawny, Patpol Legal

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów bacznie przygląda się działaniom reklamowym prowadzonym w social mediach. Reklamodawcy chętnie korzystają z popularności i zasięgów influencerów, aby promować swój produkt lub usługę. Jest to szczególnie widoczne na Instagramie, gdzie według badań brytyjskiej instytucji Advertising Standards Authority (ASA), nawet 25 proc. treści ma charakter komercyjny. 

Niewątpliwie Instagram przyciąga reklamodawców upatrujących w nim najbardziej efektywną drogę dotarcia do potencjalnych odbiorców, których tylko w Polsce jest ponad 9 milionów. Jedną z najbardziej skutecznych kampanii reklamowych jest zaangażowanie osób znanych, a co ważniejsze o szerokich zasięgach. Mając na uwadze ilość treści sponsorowanych na Instagramie, można zauważyć, że influencerzy chętnie publikują wpisy czy stories zawierające reklamy różnorakich produktów lub usług. Wskazać trzeba, że tego rodzaju działania są dozwolone pod warunkiem, iż nie stanowią tzw. kryptoreklamy.

Czytaj cały artykuł na Prawo.pl

 


Ochrona marki krok po kroku

Czy wiesz, że rejestracja znaku towarowego to kluczowy krok do ochrony Twojej marki? Warto zrobić Czytaj dalej

Rzecznicy patentowi Patpol wyróżnieni w rankingu WTR1000 2020

Joanna Piłka i Aleksandra Kryśka zostały wyróżnione i polecone do współpracy przez respondentów badania rynku, Czytaj dalej

DYŻUR EKSPERTÓW Z OKAZJI ŚWIATOWEGO DNIA WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ – 27 KWIETNIA 2020

Już w najbliższą niedzielę, 26 kwietnia, będziemy globalnie celebrować Światowy Dzień Własności Intelektualnej. W ramach Czytaj dalej