Aktualności

Reklama w social mediach dopuszczalna, ale ma być jawna – Artykuł Agaty Witkowskiej w Prawo.pl

Autor: Agata Witkowska, radca prawny, Patpol Legal

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów bacznie przygląda się działaniom reklamowym prowadzonym w social mediach. Reklamodawcy chętnie korzystają z popularności i zasięgów influencerów, aby promować swój produkt lub usługę. Jest to szczególnie widoczne na Instagramie, gdzie według badań brytyjskiej instytucji Advertising Standards Authority (ASA), nawet 25 proc. treści ma charakter komercyjny. 

Niewątpliwie Instagram przyciąga reklamodawców upatrujących w nim najbardziej efektywną drogę dotarcia do potencjalnych odbiorców, których tylko w Polsce jest ponad 9 milionów. Jedną z najbardziej skutecznych kampanii reklamowych jest zaangażowanie osób znanych, a co ważniejsze o szerokich zasięgach. Mając na uwadze ilość treści sponsorowanych na Instagramie, można zauważyć, że influencerzy chętnie publikują wpisy czy stories zawierające reklamy różnorakich produktów lub usług. Wskazać trzeba, że tego rodzaju działania są dozwolone pod warunkiem, iż nie stanowią tzw. kryptoreklamy.

Czytaj cały artykuł na Prawo.pl

 


Agnieszka Skrzypczak na Beauty Innovations 2021

Aktualne badania wskazują, że polskie firmy nadal nie wykorzystują pełnego potencjału związanego z ochroną własności Czytaj dalej

Zapraszamy na targi Warsaw Pack 2024.

Już jutro rozpoczyna się 9. edycja Targów Techniki Pakowania i Opakowań Warsaw Pack! Z przyjemnością Czytaj dalej

PATPOL IP RUNNERS pobiegli w strugach deszczu w tegorocznym Warszawa Business Run!

Z przyjemnością informujemy, że w ubiegłą niedzielę 8 września odbył się Warszawa Business Run 2019 Czytaj dalej