Aktualności

Reklama w social mediach dopuszczalna, ale ma być jawna – Artykuł Agaty Witkowskiej w Prawo.pl

Autor: Agata Witkowska, radca prawny, Patpol Legal

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów bacznie przygląda się działaniom reklamowym prowadzonym w social mediach. Reklamodawcy chętnie korzystają z popularności i zasięgów influencerów, aby promować swój produkt lub usługę. Jest to szczególnie widoczne na Instagramie, gdzie według badań brytyjskiej instytucji Advertising Standards Authority (ASA), nawet 25 proc. treści ma charakter komercyjny. 

Niewątpliwie Instagram przyciąga reklamodawców upatrujących w nim najbardziej efektywną drogę dotarcia do potencjalnych odbiorców, których tylko w Polsce jest ponad 9 milionów. Jedną z najbardziej skutecznych kampanii reklamowych jest zaangażowanie osób znanych, a co ważniejsze o szerokich zasięgach. Mając na uwadze ilość treści sponsorowanych na Instagramie, można zauważyć, że influencerzy chętnie publikują wpisy czy stories zawierające reklamy różnorakich produktów lub usług. Wskazać trzeba, że tego rodzaju działania są dozwolone pod warunkiem, iż nie stanowią tzw. kryptoreklamy.

Czytaj cały artykuł na Prawo.pl

 


Joanna Piłka reprezentowała Patpol na tegorocznej konferencji ECTA.

W dniach 21-22 października w Wiedniu odbyła się 39. Doroczna Konferencja ECTA. Naszą kancelarię reprezentowała Czytaj dalej

Joanna Piłka członkiem Komisji Szkoleń PIRP

Jest nam niezwykle miło poinformować, że Joanna Piłka, rzecznik patentowy w Patpol, została Członkiem Komisji Czytaj dalej

Oglądanie filmów w Internecie bez jasnych przepisów o wynagrodzeniu twórców – artykuł Agaty Witkowskiej w serwisie prawo.pl

Pod koniec 2022 r. Netflix ogłosił pilotażowy program dodatkowych wynagrodzeń dla twórców lokalnych produkcji, cieszących Czytaj dalej