Aktualności

Znak towarowy jako narzędzie przewagi. Case study Louis Vuitton i Real Madryt

Louis Vuitton i Real Madryt ogłosili niedawno współpracę sponsoringową, która spotkała się z dużym zainteresowaniem w mediach i branży marketingowej. Większość komentarzy skupia się na stronie estetycznej kampanii. Tymczasem, z perspektywy prawa własności intelektualnej, to świetny przykład tego, jak strategiczne podejście do ochrony IP buduje realną przewagę konkurencyjną. To efekt świadomego zarządzania znakami towarowymi, które są kluczowym elementem tożsamości marki. 

Katarzyna Jedynak-Gierada, rzeczniczka patentowa, w artykule, który ukazał się na łamach Dziennika Gazety Prawnej, skupia się na bardzo ważnych elementach w kontekście własności intelektualnej. Zwraca uwagę na m.in.:  

– przemyślane zarządzanie znakami towarowymi,  
– rolę umów licencyjnych,  
– działania w wielu jurysdykcjach. 

Zachęcamy do przeczytania pełnej wersji artykułu. Dowiedz się, jak działa ochrona IP w praktyce


Oglądanie filmów w Internecie bez jasnych przepisów o wynagrodzeniu twórców – artykuł Agaty Witkowskiej w serwisie prawo.pl

Pod koniec 2022 r. Netflix ogłosił pilotażowy program dodatkowych wynagrodzeń dla twórców lokalnych produkcji, cieszących Czytaj dalej

Dzień Domeny Publicznej 2025 – nowe możliwości dla twórców i kultury!

1 stycznia obchodziliśmy Dzień Domeny Publicznej – czas, kiedy twórczość kolejnych artystów staje się dostępna Czytaj dalej

Patpol i Patpol Legal na Forum Lodowym & SWEET 2022 w Częstochowie!

W ubiegłym tygodniu uczestniczyliśmy w Forum Lodowym & SWEET 2022, czyli niezwykłym wydarzeniu łączącym największych Czytaj dalej