Aktualności

Znak towarowy jako narzędzie przewagi. Case study Louis Vuitton i Real Madryt

Louis Vuitton i Real Madryt ogłosili niedawno współpracę sponsoringową, która spotkała się z dużym zainteresowaniem w mediach i branży marketingowej. Większość komentarzy skupia się na stronie estetycznej kampanii. Tymczasem, z perspektywy prawa własności intelektualnej, to świetny przykład tego, jak strategiczne podejście do ochrony IP buduje realną przewagę konkurencyjną. To efekt świadomego zarządzania znakami towarowymi, które są kluczowym elementem tożsamości marki. 

Katarzyna Jedynak-Gierada, rzeczniczka patentowa, w artykule, który ukazał się na łamach Dziennika Gazety Prawnej, skupia się na bardzo ważnych elementach w kontekście własności intelektualnej. Zwraca uwagę na m.in.:  

– przemyślane zarządzanie znakami towarowymi,  
– rolę umów licencyjnych,  
– działania w wielu jurysdykcjach. 

Zachęcamy do przeczytania pełnej wersji artykułu. Dowiedz się, jak działa ochrona IP w praktyce


PATPOL IP RUNNERS po raz kolejny na starcie i mecie POLAND BUSINESS RUN!

Zespół najszybszych biegaczy z Patpol i Patpol Legal w składzie: Aleksandra Sołyga-Żurek Anna Wiśniewska Dariusz Czytaj dalej

Niedostateczne ujawnienie wynalazku biotechnologicznego [Artykuł na IP-Blog.pl]

Autor: dr Katarzyna Jedynak, rzecznik patentowy Ujawnienie wynalazku powinno być dokonane w taki sposób, aby Czytaj dalej

Walidacja, krótki poradnik cz.1 – Czym jest Walidacja?

Samo słowo Walidacja ma wiele znaczeń. Słownik j. polskiego definiuje walidację jako "ogół czynności mających Czytaj dalej