Aktualności

Audio branding – gdy marka zaczyna brzmieć

W tym roku motywem przewodnim obchodów IP WEEK była muzyka jako uniwersalna forma ekspresji twórczej. To doskonała okazja, by przyjrzeć się roli dźwięku w komunikacji marek i zastanowić się, jak brzmienie może wpływać na rozpoznawalność, emocje i tożsamość brandu.

W tym kontekście na naszym IP-Blog Katarzyna Jedynak-Gierada porusza temat audio brandingu – czyli strategii wykorzystującej dźwięk jako świadome narzędzie budowania marki. Autorka wskazuje, że w dobie przeciążenia obrazem i treścią, dźwięk może być kluczowym wyróżnikiem w świecie marketingu – a jego prawna ochrona jako znaku towarowego zyskuje na znaczeniu.

Na przykładzie charakterystycznego dźwięku powiadomień od InPost pokazujemy, że marka może być rozpoznawalna nie tylko przez logo czy hasło reklamowe, ale także przez… charakterystyczny dźwięk.

Zachęcamy do lektury artykułu i refleksji nad tym, czy Wasza marka już brzmi — i czy jest chroniona tak, jak powinna.
👉 Przeczytaj artykuł


Wywiad Moniki Zielińskiej dla Prawieoprawie.pl

Czy rzecznik patentowy to zawód przyszłości? Zdaniem Moniki Zielińskiej zdecydowanie tak! Polecamy państwu wywiad, którego Czytaj dalej

Izabella Dudek-Urbanowicz, prezes Patpol, wśród 80 najbardziej wpływowych na świecie kobiet w branży własności intelektualnej

Zestawienie najbardziej wpływowych kobiet na świecie już po raz drugi przygotowało międzynarodowe branżowe wydawnictwo World Czytaj dalej

Postępowanie sprzeciwowe w Polsce: zalety i wady – najnowszy artykuł Aleksandry Kryśki w The Trademark Lawyer

W najnowszym wydaniu anglojęzycznego magazynu The Trademark Lawyer Aleksandra Kryśka wyjaśnia procedurę wnoszenia sprzeciwu wobec Czytaj dalej