Aktualności

Strategia patentowa w świecie start-upów – czy jest potrzebna i do czego?

90% startupów upada w ciągu pierwszych 3 lat istnienia. Jednym z powodów jest brak wystarczającej ochrony własności intelektualnej w organizacji.

Jak wskazują jednak badania przeprowadzone przez http://www.francebrevets.com/, szansa na przetrwanie startupu znacząco wzrasta jeśli posiada on w swoim portfolio rozwiązania chronione patentem.

Takie wnioski płyną z prelekcji dr Magdaleny Tagowskiej i dr Agnieszkia Żebrowskiej-Kucharzyk  „Strategia patentowa w świecie start-upów – czy jest potrzebna i do czego?” poprowadzonej podczas konferencji „Jak umiejętnie zarządzać startupem” zorganizowanej przez Kancelarię Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej oraz Dziennik Gazetę Prawną.

Dr Agnieszka Żebrowska-Kucharzyk w wywiadzie dla Forsal.pl mówiła o korzyściach dla organizacji z rejestracji patentów.


Czy oznaczenie „szampan” może być znakiem towarowym?

Analizując historię szampana nazywanego „winem cywilizacji”, motyw szampana w sztuce i popkulturze, ale też spory Czytaj dalej

Mniej rejestracji znaków towarowych w Polsce – polskie firmy chętniej rejestrują znaki towarowe w UE

Mimo, iż maleje liczba zgłoszeń znaków towarowych w polskim Urzędzie Patentowym, to jednak polskie firmy Czytaj dalej

Wsparcie dla MŚP w Polsce Wschodniej: Dofinansowanie na wzornictwo

7 maja 2024 roku ruszyła unikalna inicjatywa wspierająca rozwój biznesów na terenie Polski Wschodniej. Dla Czytaj dalej