Aktualności

Reklama w social mediach dopuszczalna, ale ma być jawna – Artykuł Agaty Witkowskiej w Prawo.pl

Autor: Agata Witkowska, radca prawny, Patpol Legal

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów bacznie przygląda się działaniom reklamowym prowadzonym w social mediach. Reklamodawcy chętnie korzystają z popularności i zasięgów influencerów, aby promować swój produkt lub usługę. Jest to szczególnie widoczne na Instagramie, gdzie według badań brytyjskiej instytucji Advertising Standards Authority (ASA), nawet 25 proc. treści ma charakter komercyjny. 

Niewątpliwie Instagram przyciąga reklamodawców upatrujących w nim najbardziej efektywną drogę dotarcia do potencjalnych odbiorców, których tylko w Polsce jest ponad 9 milionów. Jedną z najbardziej skutecznych kampanii reklamowych jest zaangażowanie osób znanych, a co ważniejsze o szerokich zasięgach. Mając na uwadze ilość treści sponsorowanych na Instagramie, można zauważyć, że influencerzy chętnie publikują wpisy czy stories zawierające reklamy różnorakich produktów lub usług. Wskazać trzeba, że tego rodzaju działania są dozwolone pod warunkiem, iż nie stanowią tzw. kryptoreklamy.

Czytaj cały artykuł na Prawo.pl

 


Uwaga na próby wyłudzenia opłat za zarejestrowane znaki towarowe! Artykuł Niny Jankowskiej w Rzeczpospolitej

O problemie wyłudzeń za zarejestrowane znaki towarowe pisaliśmy już w przeszłości. Informacje na ten temat Czytaj dalej

Doroczna konferencja MARQUES 2023, 19-22 września, Berlin.

Aleksandra Kryśka, nasza rzeczniczka patentowa oraz zastępca kierownika działu znaków towarowych i wzorów przemysłowych wraz Czytaj dalej

Tytuł „Symbol Skutecznego Zarządzania 2021” dla Patpol!

Z radością informujemy, że Patpol został wyróżniony tytułem ?Symbol Skutecznego Zarządzania 2021?! Kapituła plebiscytu ?Symbol? Czytaj dalej