Aktualności

Reklama w social mediach dopuszczalna, ale ma być jawna – Artykuł Agaty Witkowskiej w Prawo.pl

Autor: Agata Witkowska, radca prawny, Patpol Legal

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów bacznie przygląda się działaniom reklamowym prowadzonym w social mediach. Reklamodawcy chętnie korzystają z popularności i zasięgów influencerów, aby promować swój produkt lub usługę. Jest to szczególnie widoczne na Instagramie, gdzie według badań brytyjskiej instytucji Advertising Standards Authority (ASA), nawet 25 proc. treści ma charakter komercyjny. 

Niewątpliwie Instagram przyciąga reklamodawców upatrujących w nim najbardziej efektywną drogę dotarcia do potencjalnych odbiorców, których tylko w Polsce jest ponad 9 milionów. Jedną z najbardziej skutecznych kampanii reklamowych jest zaangażowanie osób znanych, a co ważniejsze o szerokich zasięgach. Mając na uwadze ilość treści sponsorowanych na Instagramie, można zauważyć, że influencerzy chętnie publikują wpisy czy stories zawierające reklamy różnorakich produktów lub usług. Wskazać trzeba, że tego rodzaju działania są dozwolone pod warunkiem, iż nie stanowią tzw. kryptoreklamy.

Czytaj cały artykuł na Prawo.pl

 


Dołącz do zespołu Patpol!

Poszukujemy rzeczników patentowych/aplikantów rzecznikowskich w dziedzinach mechaniki i nauk przyrodniczych. Rzecznik patentowy/ aplikant rzecznikowski – Czytaj dalej

Zapraszamy na Patpol Breakfast

Wraz z Patpol Legal Piróg i Wspólnicy serdecznie zapraszamy Państwa na organizowane przez nas śniadanie Czytaj dalej

Czy projekt architektoniczny może być chroniony jako wzór przemysłowy?- Dominika Fallach dla Dziennik Gazeta Prawna.

W celu uzyskania ochrony na podstawie praw autorskich, plan musi zostać uznany za utwór. Czyli Czytaj dalej