Aktualności

Reklama w social mediach dopuszczalna, ale ma być jawna – Artykuł Agaty Witkowskiej w Prawo.pl

Autor: Agata Witkowska, radca prawny, Patpol Legal

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów bacznie przygląda się działaniom reklamowym prowadzonym w social mediach. Reklamodawcy chętnie korzystają z popularności i zasięgów influencerów, aby promować swój produkt lub usługę. Jest to szczególnie widoczne na Instagramie, gdzie według badań brytyjskiej instytucji Advertising Standards Authority (ASA), nawet 25 proc. treści ma charakter komercyjny. 

Niewątpliwie Instagram przyciąga reklamodawców upatrujących w nim najbardziej efektywną drogę dotarcia do potencjalnych odbiorców, których tylko w Polsce jest ponad 9 milionów. Jedną z najbardziej skutecznych kampanii reklamowych jest zaangażowanie osób znanych, a co ważniejsze o szerokich zasięgach. Mając na uwadze ilość treści sponsorowanych na Instagramie, można zauważyć, że influencerzy chętnie publikują wpisy czy stories zawierające reklamy różnorakich produktów lub usług. Wskazać trzeba, że tego rodzaju działania są dozwolone pod warunkiem, iż nie stanowią tzw. kryptoreklamy.

Czytaj cały artykuł na Prawo.pl

 


W sztuce konceptualnej też obowiązuje prawo autorskie – artykuł Moniki Zielińskiej w Prawo.pl

Czy wystarczy przerobić elektronicznie skan czyjegoś obrazu, zmienić kolory oraz sposób prezentacji, aby uznać ?dzieło? Czytaj dalej

Patpol i Patpol Legal na Forum Inteligentnego Rozwoju 2021

W Toruniu właśnie dobiegło końca  Forum Inteligentnego Rozwoju, ciekawe wydarzenie, na którym nie mogło zabraknąć Czytaj dalej

Ważna informacja – ostrzeżenie przed fałszywymi wiadomościami e-mail

Szanowni Państwo, otrzymaliśmy zgłoszenia dotyczące prób podszywania się pod pracowników kancelarii Patpol i Patpol Legal Czytaj dalej