Aktualności

Reklama w social mediach dopuszczalna, ale ma być jawna – Artykuł Agaty Witkowskiej w Prawo.pl

Autor: Agata Witkowska, radca prawny, Patpol Legal

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów bacznie przygląda się działaniom reklamowym prowadzonym w social mediach. Reklamodawcy chętnie korzystają z popularności i zasięgów influencerów, aby promować swój produkt lub usługę. Jest to szczególnie widoczne na Instagramie, gdzie według badań brytyjskiej instytucji Advertising Standards Authority (ASA), nawet 25 proc. treści ma charakter komercyjny. 

Niewątpliwie Instagram przyciąga reklamodawców upatrujących w nim najbardziej efektywną drogę dotarcia do potencjalnych odbiorców, których tylko w Polsce jest ponad 9 milionów. Jedną z najbardziej skutecznych kampanii reklamowych jest zaangażowanie osób znanych, a co ważniejsze o szerokich zasięgach. Mając na uwadze ilość treści sponsorowanych na Instagramie, można zauważyć, że influencerzy chętnie publikują wpisy czy stories zawierające reklamy różnorakich produktów lub usług. Wskazać trzeba, że tego rodzaju działania są dozwolone pod warunkiem, iż nie stanowią tzw. kryptoreklamy.

Czytaj cały artykuł na Prawo.pl

 


Najnowszy branżowy raport WIPR dotyczący Polski

Polecamy Państwu najnowszy raport przygotowany przez World IP Review, podsumowujący zmiany związane z digitalizacją polskich Czytaj dalej

Kiedy potencjał marki zaczyna przerastać oczekiwania – przypadek MUALA

Zapraszamy do lektury najnowszego artykułu na IP-Blog, gdzie analizujemy historię dynamicznego rozwoju marki MUALA, stworzonej Czytaj dalej

Dziękujemy za bardzo udane targi Packaging Innovations

Wielu ciekawych wystawców, świetna atmosfera i inspirujące rozmowy - to wszystko na tegorocznych targach Packaging Czytaj dalej