Aktualności

Reklama w social mediach dopuszczalna, ale ma być jawna – Artykuł Agaty Witkowskiej w Prawo.pl

Autor: Agata Witkowska, radca prawny, Patpol Legal

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów bacznie przygląda się działaniom reklamowym prowadzonym w social mediach. Reklamodawcy chętnie korzystają z popularności i zasięgów influencerów, aby promować swój produkt lub usługę. Jest to szczególnie widoczne na Instagramie, gdzie według badań brytyjskiej instytucji Advertising Standards Authority (ASA), nawet 25 proc. treści ma charakter komercyjny. 

Niewątpliwie Instagram przyciąga reklamodawców upatrujących w nim najbardziej efektywną drogę dotarcia do potencjalnych odbiorców, których tylko w Polsce jest ponad 9 milionów. Jedną z najbardziej skutecznych kampanii reklamowych jest zaangażowanie osób znanych, a co ważniejsze o szerokich zasięgach. Mając na uwadze ilość treści sponsorowanych na Instagramie, można zauważyć, że influencerzy chętnie publikują wpisy czy stories zawierające reklamy różnorakich produktów lub usług. Wskazać trzeba, że tego rodzaju działania są dozwolone pod warunkiem, iż nie stanowią tzw. kryptoreklamy.

Czytaj cały artykuł na Prawo.pl

 


Za nami Polski Kongres Serowarski!

Dziękujemy za liczny udział w prelekcji Patpol i Patpol Legal podczas Polskiego Kongresu Serowarskiego, który Czytaj dalej

Czy lubimy kupować podróbki?

Ostatnie badania Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) dowiodły, że jedna trzecia Europejczyków jest Czytaj dalej

Managing IP EMEA Awards 2024

Niezmiernie miło poinformować nam, że nasza Kancelaria otrzymała wyróżnienie Managing IP EMEA Awards 2024! Patpol Czytaj dalej