Aktualności

Reklama w social mediach dopuszczalna, ale ma być jawna – Artykuł Agaty Witkowskiej w Prawo.pl

Autor: Agata Witkowska, radca prawny, Patpol Legal

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów bacznie przygląda się działaniom reklamowym prowadzonym w social mediach. Reklamodawcy chętnie korzystają z popularności i zasięgów influencerów, aby promować swój produkt lub usługę. Jest to szczególnie widoczne na Instagramie, gdzie według badań brytyjskiej instytucji Advertising Standards Authority (ASA), nawet 25 proc. treści ma charakter komercyjny. 

Niewątpliwie Instagram przyciąga reklamodawców upatrujących w nim najbardziej efektywną drogę dotarcia do potencjalnych odbiorców, których tylko w Polsce jest ponad 9 milionów. Jedną z najbardziej skutecznych kampanii reklamowych jest zaangażowanie osób znanych, a co ważniejsze o szerokich zasięgach. Mając na uwadze ilość treści sponsorowanych na Instagramie, można zauważyć, że influencerzy chętnie publikują wpisy czy stories zawierające reklamy różnorakich produktów lub usług. Wskazać trzeba, że tego rodzaju działania są dozwolone pod warunkiem, iż nie stanowią tzw. kryptoreklamy.

Czytaj cały artykuł na Prawo.pl

 


Patpol wspiera Światowy Dzień Własności Intelektualnej

Już 26 kwietnia na całym świecie obchodzony będzie Światowy Dzień Własności Intelektualnej ? święto ustanowione Czytaj dalej

Patpol IP Runners wzięli udział w tegorocznym warszawskim Biegu Firmowym!

Z dumą i radością informujemy, że drużyna Patpol IP Runners, czyli najszybsi biegacze w naszej Czytaj dalej

TSUE rozstrzygnął, kto wnosi opłatę licencyjną za przechowywanie danych w chmurze – Artykuł Agaty Witkowskiej dla Prawo.pl

Autor: Agata Witkowska, adwokat w Patpol Legal Artykuł opublikowany w Prawo.pl 29.07.2022 W Trybunale Sprawiedliwości Czytaj dalej