Aktualności

Reklama w social mediach dopuszczalna, ale ma być jawna – Artykuł Agaty Witkowskiej w Prawo.pl

Autor: Agata Witkowska, radca prawny, Patpol Legal

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów bacznie przygląda się działaniom reklamowym prowadzonym w social mediach. Reklamodawcy chętnie korzystają z popularności i zasięgów influencerów, aby promować swój produkt lub usługę. Jest to szczególnie widoczne na Instagramie, gdzie według badań brytyjskiej instytucji Advertising Standards Authority (ASA), nawet 25 proc. treści ma charakter komercyjny. 

Niewątpliwie Instagram przyciąga reklamodawców upatrujących w nim najbardziej efektywną drogę dotarcia do potencjalnych odbiorców, których tylko w Polsce jest ponad 9 milionów. Jedną z najbardziej skutecznych kampanii reklamowych jest zaangażowanie osób znanych, a co ważniejsze o szerokich zasięgach. Mając na uwadze ilość treści sponsorowanych na Instagramie, można zauważyć, że influencerzy chętnie publikują wpisy czy stories zawierające reklamy różnorakich produktów lub usług. Wskazać trzeba, że tego rodzaju działania są dozwolone pod warunkiem, iż nie stanowią tzw. kryptoreklamy.

Czytaj cały artykuł na Prawo.pl

 


Patpol na INTA 2024!

Każdego roku INTA gromadzi najlepszych ekspertów w dziedzinie własności intelektualnej i biznesu z całego świata, Czytaj dalej

Wirtualny trening. Ochrona własności intelektualnej w praktyce

Sezonowość polskiego klimatu wymusza na osobach uprawiających sport zmianę planów treningowych i dopasowanie ich do Czytaj dalej

Najnowszy branżowy raport WIPR dotyczący Polski

Polecamy Państwu najnowszy raport przygotowany przez World IP Review, podsumowujący zmiany związane z digitalizacją polskich Czytaj dalej