Aktualności

Audio branding – gdy marka zaczyna brzmieć

W tym roku motywem przewodnim obchodów IP WEEK była muzyka jako uniwersalna forma ekspresji twórczej. To doskonała okazja, by przyjrzeć się roli dźwięku w komunikacji marek i zastanowić się, jak brzmienie może wpływać na rozpoznawalność, emocje i tożsamość brandu.

W tym kontekście na naszym IP-Blog Katarzyna Jedynak-Gierada porusza temat audio brandingu – czyli strategii wykorzystującej dźwięk jako świadome narzędzie budowania marki. Autorka wskazuje, że w dobie przeciążenia obrazem i treścią, dźwięk może być kluczowym wyróżnikiem w świecie marketingu – a jego prawna ochrona jako znaku towarowego zyskuje na znaczeniu.

Na przykładzie charakterystycznego dźwięku powiadomień od InPost pokazujemy, że marka może być rozpoznawalna nie tylko przez logo czy hasło reklamowe, ale także przez… charakterystyczny dźwięk.

Zachęcamy do lektury artykułu i refleksji nad tym, czy Wasza marka już brzmi — i czy jest chroniona tak, jak powinna.
👉 Przeczytaj artykuł


Zakończenie Kariery po 45 Latach: Pożegnanie z Panią Anną Furmańską w Patpol.

Dzisiejszy dzień w Kancelarii Patpol należy do Pani Anny Furmańskiej, która po ponad 45 latach Czytaj dalej

Dofinansowanie na zgłoszenia przedmiotów własności przemysłowej. Program SME Fund 2024.

Od 22 stycznia rozpoczyna się nabór do programu dofinansowań przedmiotów własności przemysłowej. SME Fund (fundusz Czytaj dalej

Dołącz do zespołu Patpol!

Poszukujemy rzeczników patentowych/aplikantów rzecznikowskich w dziedzinach mechaniki i nauk przyrodniczych. Rzecznik patentowy/ aplikant rzecznikowski – Czytaj dalej