Aktualności

Audio branding – gdy marka zaczyna brzmieć

W tym roku motywem przewodnim obchodów IP WEEK była muzyka jako uniwersalna forma ekspresji twórczej. To doskonała okazja, by przyjrzeć się roli dźwięku w komunikacji marek i zastanowić się, jak brzmienie może wpływać na rozpoznawalność, emocje i tożsamość brandu.

W tym kontekście na naszym IP-Blog Katarzyna Jedynak-Gierada porusza temat audio brandingu – czyli strategii wykorzystującej dźwięk jako świadome narzędzie budowania marki. Autorka wskazuje, że w dobie przeciążenia obrazem i treścią, dźwięk może być kluczowym wyróżnikiem w świecie marketingu – a jego prawna ochrona jako znaku towarowego zyskuje na znaczeniu.

Na przykładzie charakterystycznego dźwięku powiadomień od InPost pokazujemy, że marka może być rozpoznawalna nie tylko przez logo czy hasło reklamowe, ale także przez… charakterystyczny dźwięk.

Zachęcamy do lektury artykułu i refleksji nad tym, czy Wasza marka już brzmi — i czy jest chroniona tak, jak powinna.
👉 Przeczytaj artykuł


dr Magdalena Tagowska wyróżniona w rankingu IAM Patent 1000 w 2021 roku.

Bardzo miło nam poinformować o kolejnej nagrodzie dla dr Magdaleny Tagowskiej, która otrzymała indywidualne wyróżnienie Czytaj dalej

Patpol i Patpol Legal panelistami VIII Międzynarodowego Kongresu Firm Rodzinnych

Szacuje się, że ponad 90% polskich firm to biznesy rodzinne. Jak wielopokoleniowe przedsiębiorstwo powinno zadbać Czytaj dalej

Diabelskich sztuczek ciąg dalszy?

W moim wcześniejszym wpisie na bloga pt.: "Diabeł tkwi w szczegółach, czyli od kiedy liczy Czytaj dalej