Aktualności

Audio branding – gdy marka zaczyna brzmieć

W tym roku motywem przewodnim obchodów IP WEEK była muzyka jako uniwersalna forma ekspresji twórczej. To doskonała okazja, by przyjrzeć się roli dźwięku w komunikacji marek i zastanowić się, jak brzmienie może wpływać na rozpoznawalność, emocje i tożsamość brandu.

W tym kontekście na naszym IP-Blog Katarzyna Jedynak-Gierada porusza temat audio brandingu – czyli strategii wykorzystującej dźwięk jako świadome narzędzie budowania marki. Autorka wskazuje, że w dobie przeciążenia obrazem i treścią, dźwięk może być kluczowym wyróżnikiem w świecie marketingu – a jego prawna ochrona jako znaku towarowego zyskuje na znaczeniu.

Na przykładzie charakterystycznego dźwięku powiadomień od InPost pokazujemy, że marka może być rozpoznawalna nie tylko przez logo czy hasło reklamowe, ale także przez… charakterystyczny dźwięk.

Zachęcamy do lektury artykułu i refleksji nad tym, czy Wasza marka już brzmi — i czy jest chroniona tak, jak powinna.
👉 Przeczytaj artykuł


Reklama w social mediach dopuszczalna, ale ma być jawna – Artykuł Agaty Witkowskiej w Prawo.pl

Autor: Agata Witkowska, radca prawny, Patpol Legal Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów bacznie przygląda się Czytaj dalej

Izabella Dudek-Urbanowicz z tytułem Trademark Star 2022 – IP STARS

Z radością informujemy, że Izabella Dudek-Urbanowicz została wyróżniona tytułem ?Trade Mark Star 2022" w rankingu Czytaj dalej

Innowacje w kosmetologii a ochrona patentowa – obszerny artykuł dr Aleksandry Sołygi-Żurek dla magazynu Biotechnologia.pl

W najnowszym kwartalniku branżowym portalu internetowego Biotechnologia.pl dr Aleksandra Sołyga-Żurek, polski i europejski rzecznik patentowy, Czytaj dalej