Aktualności

James Bond na celowniku prawa własności intelektualnej. Katarzyna Jedynak-Gierada dla Dziennika Gazety Prawnej.

Seria filmów o Jamesie Bondzie to nie tylko widowiskowe kino akcji, ale także przykład złożonego ekosystemu praw własności intelektualnej. Przejęcie MGM przez Amazon oraz toczące się postępowania o unieważnienie znaków towarowych związanych z marką 007 rodzą pytania o przyszłość jednej z najbardziej rozpoznawalnych marek w historii popkultury.

W opublikowanym w Dzienniku Gazecie Prawnej artykule Katarzyna Jedynak-Gierada przygląda się prawnym aspektom zarządzania marką James Bond:

  • Kto dziś faktycznie kontroluje prawa do agenta 007?
  • Jakie znaczenie mają znaki towarowe w kontekście dystrybucji filmów i licencjonowania produktów?
  • Jak zmieniają się modele dystrybucji w dobie streamingu – i jakie niesie to zagrożenia dla twórców?
  • Czy znaki takie jak „James Bond”, „007” czy „Shaken, not stirred” mogą zostać unieważnione?

To analiza nie tylko dla fanów Bonda, ale i dla wszystkich zainteresowanych ochroną marek, znaków towarowych i wpływem nowych technologii na prawo własności intelektualnej.

Przeczytaj artykuł


Używanie znaku – dowody i używanie w zmienionej postaci cz. 2

Pierwsza Izba odwoławcza Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) wypowiedziała się na temat używania Czytaj dalej

Patpol z kolejną rekomendacją Managing IP!

Nasze doświadczenie i zaangażowanie w prowadzenie spraw naszych Klientów zostało, w kolejnym już roku, zauważone Czytaj dalej

Znak towarowy jaki jest każdy widzi? ale czy na pewno? Część 5 – dźwięk

O tym co to jest znak towarowy i jaka jest jego prawna definicja była mowa Czytaj dalej