Aktualności

Audio branding – gdy marka zaczyna brzmieć

W tym roku motywem przewodnim obchodów IP WEEK była muzyka jako uniwersalna forma ekspresji twórczej. To doskonała okazja, by przyjrzeć się roli dźwięku w komunikacji marek i zastanowić się, jak brzmienie może wpływać na rozpoznawalność, emocje i tożsamość brandu.

W tym kontekście na naszym IP-Blog Katarzyna Jedynak-Gierada porusza temat audio brandingu – czyli strategii wykorzystującej dźwięk jako świadome narzędzie budowania marki. Autorka wskazuje, że w dobie przeciążenia obrazem i treścią, dźwięk może być kluczowym wyróżnikiem w świecie marketingu – a jego prawna ochrona jako znaku towarowego zyskuje na znaczeniu.

Na przykładzie charakterystycznego dźwięku powiadomień od InPost pokazujemy, że marka może być rozpoznawalna nie tylko przez logo czy hasło reklamowe, ale także przez… charakterystyczny dźwięk.

Zachęcamy do lektury artykułu i refleksji nad tym, czy Wasza marka już brzmi — i czy jest chroniona tak, jak powinna.
👉 Przeczytaj artykuł


Ochrona znaków towarowych w Polsce – artykuł Joanny Piłki w The Trademark Lawyer Magazine

W najnowszym wydaniu anglojęzycznego magazynu poświęconego ochronie praw własności intelektualnej - The Trademark Lawyer Magazine, Czytaj dalej

Barbara Milczarek dla magazynu Świat Przemysłu Farmaceutycznego

Dostateczne ujawnienie wynalazku, a wyścig po patent na rynku farmaceutycznym   Obowiązkiem zgłaszającego wniosek o Czytaj dalej

Weronika Witkowska o ochronie rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję

Ekspertka i rzecznik patentowy Patpol, Weronika Witkowska weźmie udział w panelu dyskusyjnym, pt: Ochrona prawami Czytaj dalej