Aktualności

Audio branding – gdy marka zaczyna brzmieć

W tym roku motywem przewodnim obchodów IP WEEK była muzyka jako uniwersalna forma ekspresji twórczej. To doskonała okazja, by przyjrzeć się roli dźwięku w komunikacji marek i zastanowić się, jak brzmienie może wpływać na rozpoznawalność, emocje i tożsamość brandu.

W tym kontekście na naszym IP-Blog Katarzyna Jedynak-Gierada porusza temat audio brandingu – czyli strategii wykorzystującej dźwięk jako świadome narzędzie budowania marki. Autorka wskazuje, że w dobie przeciążenia obrazem i treścią, dźwięk może być kluczowym wyróżnikiem w świecie marketingu – a jego prawna ochrona jako znaku towarowego zyskuje na znaczeniu.

Na przykładzie charakterystycznego dźwięku powiadomień od InPost pokazujemy, że marka może być rozpoznawalna nie tylko przez logo czy hasło reklamowe, ale także przez… charakterystyczny dźwięk.

Zachęcamy do lektury artykułu i refleksji nad tym, czy Wasza marka już brzmi — i czy jest chroniona tak, jak powinna.
👉 Przeczytaj artykuł


Wyróżnienie w rankingu magazynu The Trademark Lawyer.

Informujemy z dumą, że nasi eksperci i wieloletni praktycy w dziedzinie ochrony znaków towarowych i Czytaj dalej

Patpol IP Runners wzięli udział w tegorocznym warszawskim Biegu Firmowym!

Z dumą i radością informujemy, że drużyna Patpol IP Runners, czyli najszybsi biegacze w naszej Czytaj dalej

Roszczenie informacyjne w Prawie Własności Przemysłowej (część 2)

W poprzednim artykule zostało przedstawione roszczenie informacyjne, w tym jego geneza oraz dotychczasowe uregulowanie w Czytaj dalej