Aktualności

Znak towarowy jako narzędzie przewagi. Case study Louis Vuitton i Real Madryt

Louis Vuitton i Real Madryt ogłosili niedawno współpracę sponsoringową, która spotkała się z dużym zainteresowaniem w mediach i branży marketingowej. Większość komentarzy skupia się na stronie estetycznej kampanii. Tymczasem, z perspektywy prawa własności intelektualnej, to świetny przykład tego, jak strategiczne podejście do ochrony IP buduje realną przewagę konkurencyjną. To efekt świadomego zarządzania znakami towarowymi, które są kluczowym elementem tożsamości marki. 

Katarzyna Jedynak-Gierada, rzeczniczka patentowa, w artykule, który ukazał się na łamach Dziennika Gazety Prawnej, skupia się na bardzo ważnych elementach w kontekście własności intelektualnej. Zwraca uwagę na m.in.:  

– przemyślane zarządzanie znakami towarowymi,  
– rolę umów licencyjnych,  
– działania w wielu jurysdykcjach. 

Zachęcamy do przeczytania pełnej wersji artykułu. Dowiedz się, jak działa ochrona IP w praktyce


Złota rekomendacja dla Patpol w rankingu WTR1000 2022

Niezwykle miło nam poinformować, że w prestiżowym rankingu WTR 1000 edycja 2022 nasza kancelaria otrzymała Czytaj dalej

Procedura koncyliacyjna w ramach postępowania przed UPRP w świetle projektu nowelizacji ustawy pwp [Artykuł na IP-Blog.pl]

Autor: Dominika Fallach, Patpol Legal Nowelizacja prawa własności przemysłowej zbliża się wielkimi krokami. Obecnie, ustawa Czytaj dalej

Roszczenie informacyjne w Prawie Własności Przemysłowej (część 2)

W poprzednim artykule zostało przedstawione roszczenie informacyjne, w tym jego geneza oraz dotychczasowe uregulowanie w Czytaj dalej