Rakiettoni pod prawną i biznesową lupą
Podczas tegorocznego Wimbledonu Iga Świątek zdradziła, że jej ulubionym daniem, kiedy była dzieckiem, był makaron z truskawkami. Ta wypowiedź szybko obiegła media i wywołała lawinę reakcji. Influencerzy na całym świecie zaczęli testować to charakterystycznie polskie połączenie, które na chwilę stało się kulinarno-kulturowym viralem.
Lubella postanowiła wykorzystać ten moment i stworzyła produkt w pełni oddający ducha wydarzenia, czyli makaron w kształcie rakiet tenisowych, nazwany Rakiettoni. Pomysł oryginalny i efektowny, ale z perspektywy prawa własności intelektualnej rodzi ciekawe pytania.
Czy nazwa Rakiettoni może być rozpatrywana jako potencjalny znak towarowy? Czy kształt Rakiettoni może pełnić funkcję odróżniającą? W jaki sposób Grupa Maspex powinna zabezpieczyć ten makaron?
Na te zagadnienia zwraca uwagę Katarzyna Jedynak-Gierada, rzeczniczka patentowa Patpol, analizując przypadek Rakiettoni w szerszym kontekście prawnym i biznesowym.
Cały artykuł dostępny jest tutaj.