Aktualności

Nowy Artykuł na IP_blog: Jak Zarejestrować Znak Przestrzenny? Unikalne Kształty Dla Produktów Alkoholowych

Zachęcamy do lektury najnowszego artykułu autorstwa Niny Zabielskiej, który porusza temat rejestracji znaków przestrzennych, szczególnie w kontekście branży alkoholowej.

Znak przestrzenny to forma ochrony, która dotyczy kształtu opakowania produktu, umożliwiając firmom wyróżnienie się na rynku. W artykule omawiamy, jakie warunki musi spełniać taki znak, aby uzyskać ochronę prawną i dlaczego nie każda designerska butelka może zostać zarejestrowana.

Jakie warunki muszą spełniać znaki przestrzenne?
Znak przestrzenny, podobnie jak każdy inny, musi mieć charakter odróżniający. Kluczowe jest, aby kształt produktu wyróżniał się spośród innych dostępnych na rynku, zwracając uwagę konsumentów. Artykuł zawiera również wskazówki, jak oceniać potencjalne znaki przestrzenne pod kątem ich zdolności do rejestracji.

Przykłady z rynku
W artykule przedstawiamy przykłady butelek, które zdobyły ochronę jako znaki przestrzenne, takich jak butelka whisky Maker’s Mark® z unikalną nakrętką czy butelka likieru w kształcie kredki. Te opakowania stały się rozpoznawalnymi symbolami swoich marek, co potwierdza skuteczność ochrony znaków przestrzennych.

Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak zabezpieczyć kształt swojego produktu i jakie są zasady rejestracji znaków przestrzennych, zachęcamy do przeczytania pełnego artykułu.

Przeczytaj cały artykuł na IP-blog: Jak zarejestrować znak przestrzenny? Unikalne kształty dla alkoholi.


Patpol i jego rzecznicy po raz kolejny rekomendowani w rankingu IP Stars 2020

W najnowszym rankingu IP Stars 2020, w którym wyłoniono najlepsze kancelarie ds. IP pod względem Czytaj dalej

Dr Agnieszka Żebrowska-Kucharzyk z rekomendacją w rankingu IAM Patent1000 2022!

Tegoroczne wyróżnienie w prestiżowym rankingu nie jest pierwszym, jakim na przełomie ostatnich lat wyróżniono dr Czytaj dalej

Co nie może być znakiem towarowym? [Artykuł na IP-Blog.pl]

Autor: Agnieszka Skrzypczak, rzecznik patentowy w dziale znaków towarowych i wzorów przemysłowych Znakiem towarowym może Czytaj dalej