Aktualności

Nazwisko jako znak towarowy? Artykuł Katarzyny Jedynak-Gierady w „Rzeczpospolitej”

W ostatnich latach coraz częściej mówi się o świadomym budowaniu marki osobistej i ochronie wizerunku – zarówno w przestrzeni biznesowej, jak i medialnej. To temat, który dotyczy już nie tylko przedsiębiorców, ale również artystów, sportowców, influencerów, a także osób publicznych czy właścicieli startupów.

Jednym z kluczowych narzędzi ochrony marki – szczególnie tej opartej na nazwisku – jest rejestracja znaku towarowego.

Na łamach wydania online dziennika „Rzeczpospolita” ukazał się artykuł autorstwa naszej rzeczniczki patentowej Katarzyny Jedynak-Gierady, poświęcony właśnie tej tematyce. Autorka w przystępny sposób wyjaśnia:

  • czym jest znak towarowy w kontekście nazwiska lub pseudonimu,
  • kiedy warto zarejestrować nazwisko jako znak towarowy i co to daje,
  • jakie wyzwania mogą się pojawić w trakcie procedury zgłoszeniowej,
  • jak znane osoby oraz firmy chronią swoją tożsamość i markę osobistą,
  • oraz… czy możliwe jest zastrzeżenie imienia dziecka jako znaku towarowego.

To obowiązkowa lektura dla wszystkich, którzy chcą skutecznie chronić swoją tożsamość, reputację i dorobek – niezależnie od branży, w której działają.

Zachęcamy do przeczytania artykułu:

Nazwisko jako znak towarowy – jak zarejestrować?


Globalni giganci rejestrują swoje znaki towarowe w metawersum. Ochrona prawna działa także w wirtualnej rzeczywistości

[Artykuł opublikowany w serwisie biznes.newseria.pl, 15.04.2022] Koncepcja metawersum zakłada, że za kilka czy kilkanaście lat Czytaj dalej

Negocjacje jako sposób rozwiązywania sporów

[Autor: Nina Jankowska, rzecznik patentowy] Porozumienia dotyczące praw własności przemysłowej coraz częściej goszczą na naszych Czytaj dalej

Patpol wesprze młodych wynalazców, biorących udział w Programie E(x)plory

Miło nam poinformować, że rozpoczęliśmy współpracę z Fundacją Zaawansowanych Technologii organizatorem Programu E(x)plory. Dzięki niej Czytaj dalej