Aktualności

GAP vs GAPPOL – Joanna Rafalska komentuje głośny spór o znak towarowy dla serwisu Prawo.pl

W serwisie prawnym Prawo.pl ukazał się artykuł dotyczący jednego z głośniejszych sporów ostatnich miesięcy na rynku znaków towarowych. Amerykańska marka odzieżowa GAP wniosła sprzeciw wobec rejestracji znaku GAPPOL, zgłoszonego przez polską firmę. Sprawa dotyczyła nie tylko podobieństwa nazw, ale przede wszystkim kwestii ochrony renomowanego znaku towarowego i granic dopuszczalnego użycia podobnych oznaczeń na rynku.

Eksperckiego komentarza w tej sprawie udzieliła Joanna Rafalska, rzecznik patentowy w Kancelarii Patpol, specjalistka w dziedzinie ochrony znaków towarowych:

„W przypadku znaków renomowanych ryzyko wprowadzenia w błąd może być oceniane surowiej. Nawet częściowe podobieństwo – zwłaszcza w początkowych elementach nazwy – może skutkować uznaniem naruszenia prawa. Sąd i Urząd muszą rozważyć nie tylko kwestie fonetyczne czy graficzne, ale również to, czy nowy znak nie wykorzystuje renomy wcześniejszego oznaczenia, by zdobyć zaufanie klientów”.

Spór ten pokazuje, jak istotna jest świadoma strategia ochrony marki – zarówno dla globalnych koncernów, jak i dla mniejszych przedsiębiorców działających lokalnie. Nawet nieumyślne nawiązanie do znanej marki może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych, jeśli może budzić skojarzenia z renomowanym znakiem i tym samym wprowadzać odbiorców w błąd.

Zachęcamy do lektury całego artykułu:
👉 GAP kontra GAPPOL – spór o znak towarowy (Prawo.pl)

W Patpol od lat doradzamy naszym klientom w zakresie strategii ochrony znaków towarowych i reprezentujemy ich w sporach przed krajowymi oraz międzynarodowymi urzędami. Jeśli potrzebujesz wsparcia w tym obszarze – zapraszamy do kontaktu z naszym zespołem.


Patpol i jego rzecznicy po raz kolejny rekomendowani w rankingu IP Stars 2020

W najnowszym rankingu IP Stars 2020, w którym wyłoniono najlepsze kancelarie ds. IP pod względem Czytaj dalej

Tytuł „Symbol Skutecznego Zarządzania 2021” dla Patpol!

Z radością informujemy, że Patpol został wyróżniony tytułem ?Symbol Skutecznego Zarządzania 2021?! Kapituła plebiscytu ?Symbol? Czytaj dalej

Audio branding – gdy marka zaczyna brzmieć

W tym roku motywem przewodnim obchodów IP WEEK była muzyka jako uniwersalna forma ekspresji twórczej. Czytaj dalej