Aktualności

E-commerce a ryzyko naruszenia praw IP [Artykuł na IP-Blog.pl]

Autor: Karina Rysiukiewicz, radca prawny w Patpol Legal

Handel elektroniczny przeżywa obecnie swój rozkwit. Szczególnie w dobie epidemii, użytkownicy Internetu coraz częściej nabywają w sieci już nie tylko odzież czy elektronikę, ale również produkty codziennego użytku. Sieci dystrybutorów poszukują ciekawych ofert zarówno na rynku lokalnym, jak i w zagranicznych sklepach internetowych. W takich przypadkach może pojawić się problem w kontekście naruszenia praw do znaków towarowych zarejestrowanych w innych państwach.

Na wstępie należy wyjaśnić, że prawo do znaku towarowego ma ograniczony zakres terytorialny. Przez uzyskanie prawa ochronnego na krajowy znak towarowy nabywa się monopol w zakresie używania tego znaku w sposób zarobkowy lub zawodowy, ale tylko na obszarze państwa, w którym znak został udzielony. W przypadku sprzedaży stacjonarnej, nie ma żadnego problemu z ustaleniem miejsca oferowania produktu czy też zawarcia umowy sprzedaży. Jednak ocena tego czy oferta danego produktu w sklepie internetowym adresowana jest do klientów z określonego terytorium nie jest już taka prosta. Kwestia ta ma bardzo istotne znaczenie w kontekście ewentualnego naruszenia prawa do znaku towarowego.

Kontynuuj czytanie artykułu na IP-Blog.pl

 

 


?TO BE OR NOT TO BE? w znakach towarowych, czyli o czym należy pamiętać używając znak towarowy [Artykuł na IP-Blog.pl]

Autor: Joanna Rafalska, rzecznik patentowy Decydując się na rejestrację znaku towarowego, należy pamiętać o obowiązku Czytaj dalej

Czy wiesz, że sprzedaż testerów perfum może mieć poważne konsekwencje prawne?

W naszym najnowszym artykule znajdziesz praktyczne wskazówki, jak bezpiecznie prowadzić działalność w branży kosmetycznej. Przeczytaj Czytaj dalej

Znak towarowy jaki jest każdy widzi? ale czy na pewno? Część 3 – deseń

Kolejnym z rodzajów znaków towarowych nietypowych (obok tych najbardziej popularnych jak znaki słowne, słowno-graficzne czy Czytaj dalej