Aktualności

E-commerce a ryzyko naruszenia praw IP [Artykuł na IP-Blog.pl]

Autor: Karina Rysiukiewicz, radca prawny w Patpol Legal

Handel elektroniczny przeżywa obecnie swój rozkwit. Szczególnie w dobie epidemii, użytkownicy Internetu coraz częściej nabywają w sieci już nie tylko odzież czy elektronikę, ale również produkty codziennego użytku. Sieci dystrybutorów poszukują ciekawych ofert zarówno na rynku lokalnym, jak i w zagranicznych sklepach internetowych. W takich przypadkach może pojawić się problem w kontekście naruszenia praw do znaków towarowych zarejestrowanych w innych państwach.

Na wstępie należy wyjaśnić, że prawo do znaku towarowego ma ograniczony zakres terytorialny. Przez uzyskanie prawa ochronnego na krajowy znak towarowy nabywa się monopol w zakresie używania tego znaku w sposób zarobkowy lub zawodowy, ale tylko na obszarze państwa, w którym znak został udzielony. W przypadku sprzedaży stacjonarnej, nie ma żadnego problemu z ustaleniem miejsca oferowania produktu czy też zawarcia umowy sprzedaży. Jednak ocena tego czy oferta danego produktu w sklepie internetowym adresowana jest do klientów z określonego terytorium nie jest już taka prosta. Kwestia ta ma bardzo istotne znaczenie w kontekście ewentualnego naruszenia prawa do znaku towarowego.

Kontynuuj czytanie artykułu na IP-Blog.pl

 

 


Czy należy chronić własność intelektualną start-upów?

Dr Agnieszka Żebrowska-Kucharzyk, rzecznik patentowy oraz mec. Piotr Jeżółkowski odpowiadają na pytania dotyczące ochrony własności Czytaj dalej

Znak towarowy jaki jest każdy widzi? ale czy na pewno? Część 1

Znak towarowy według definicji prawnej to każde oznaczenie umożliwiające odróżnienie towarów jednego przedsiębiorstwa od towarów Czytaj dalej

Polski Kongres Napojowy – do zobaczenia podczas naszej prelekcji

Jak właściwie zabezpieczyć znaki towarowe i co zrobić, gdy konkurencja naruszy nasze prawa ochronne? O Czytaj dalej