Aktualności

Dwa kontra trzy paski w branży obuwniczej

Wiele osób słysząc o „trzech paskach” bez wahania pomyśli „Adidas”. To znak, który przez dekady budował rozpoznawalność marki na całym świecie i jednoznacznie kojarzy się z odzieżą oraz obuwiem sportowym.

Tymczasem na rynku pojawił spór o dwa paski. Ich użycie przez markę Steve Madden doprowadziło do postępowania, które dotyka istoty prawa znaków towarowych. Czy uproszczony motyw graficzny może wprowadzać w błąd lub pasożytować na renomie budowanej przez lata?

To nie jest tylko estetyczny konflikt o detale. To sprawa dotycząca funkcji identyfikacyjnej znaku towarowego i tego, jaką wartość mogą mieć nawet najprostsze elementy graficzne. Zwłaszcza jeśli przez lata budowały tożsamość marki.

W artykule opublikowanym na pro.rp.pl, Katarzyna Jedynak-Gierada analizuje:

  • szczegóły sporu między Adidas a Steve Madden,
  • znaczenie ochrony prostych form graficznych,
  • jakie zmiany nastąpiły w rejestracji znaków towarowych i wzorów przemysłowych przez marki.

To ważna lekcja dla wszystkich, którzy budują identyfikację wizualną marki i dla tych, którzy chcą ją skutecznie chronić.

Pełna wersja artykułu jest dostępna tutaj.


Izabella Dudek-Urbanowicz z tytułem Trademark Star 2022 – IP STARS

Z radością informujemy, że Izabella Dudek-Urbanowicz została wyróżniona tytułem ?Trade Mark Star 2022" w rankingu Czytaj dalej

Spór o Valentino: Koegzystencja marek regulowana umownie.

Czy dwie marki o tej samej nazwie mogą współistnieć na rynku? Czy warto zawierać umowę Czytaj dalej

Wyróżnienia dla naszych ekspertów w rankingu IP STARS 2024

Z radością informujemy, że nasza firma ponownie została wyróżniona w prestiżowym rankingu IP STARS 2024, Czytaj dalej