Site iconSite icon Patpol

Znak towarowy jako narzędzie przewagi. Case study Louis Vuitton i Real Madryt

Louis Vuitton i Real Madryt ogłosili niedawno współpracę sponsoringową, która spotkała się z dużym zainteresowaniem w mediach i branży marketingowej. Większość komentarzy skupia się na stronie estetycznej kampanii. Tymczasem, z perspektywy prawa własności intelektualnej, to świetny przykład tego, jak strategiczne podejście do ochrony IP buduje realną przewagę konkurencyjną. To efekt świadomego zarządzania znakami towarowymi, które są kluczowym elementem tożsamości marki. 

Katarzyna Jedynak-Gierada, rzeczniczka patentowa, w artykule, który ukazał się na łamach Dziennika Gazety Prawnej, skupia się na bardzo ważnych elementach w kontekście własności intelektualnej. Zwraca uwagę na m.in.:  

– przemyślane zarządzanie znakami towarowymi,  
– rolę umów licencyjnych,  
– działania w wielu jurysdykcjach. 

Zachęcamy do przeczytania pełnej wersji artykułu. Dowiedz się, jak działa ochrona IP w praktyce

Exit mobile version